Piata produselor lactate bio din Romania s-a triplat in ultimii 6 ani

Datele Euromonitor International arata ca piata produselor lactate bio din Romania s-a triplat aproape ca valoare in ultimii 6 ani. La ritmul actual, studiul indica o piata de peste 28 de milioane de lei in 2020, comparativ cu 19,6 milioane lei in 2015.

Desi inca relativ mica in valoare, aceasta piata este una dintre cele mai dinamice si mai ofertante, atat pentru consumatorii romani, in cautare de informatii si de diversitate, cat si pentru producatorii care isi doresc sa se diferentieze la raft, potrivit furnizorului de solutii de procesare si ambalare a produselor alimentare Tetra Pak.

La nivel european, „Organic” se afla in top 3 mesaje folosite pentru promovarea produselor nou lansate in categoria produselor alimentare in ultimii 2 ani, iar in ceea ce priveste industria lactatelor, „natural” si „etic si prietenos cu mediul” sunt mesajele cu cea mai mare rata de crestere in comunicare incepand din 2010.

Potrivit Milward Brown Environment Research 2015, profilul de mediu al unui produs este un criteriu de cumparare din ce in ce mai important pentru consumatori, astfel incat procentul celor care cauta activ astfel de informatii a crescut la 70% in 2015 fata de 39% in 2009.

Consumatorii insa nu iau decizii doar in ceea ce priveste produsele pe care le consuma, ci si privind ambalajele in care acestea sunt disponibile la raft.

Conform aceluiasi studiu, 77% dintre acestia declara ca un ambalaj prietenos cu mediul ii determina sa aleaga intr-o masura mai mare o anumita marca, iar 39% dintre ei cred ca acesta creste valoarea marcii.

Oportunitatile de crestere a pietei lactatelor bio au fost evidentiate si de studiul Tetra Pak "Indexul Lactatelor 2015", care a detaliat, printre altele, nevoia consumatorilor pentru produse cat mai simple, precum laptele bio.