Platforma exclusiva de ofertare imobiliara pentru segmentul comercial

Platforma exclusiva de ofertare imobiliara pentru segmentul comercial

Cei care cauta spatii de inchiriat pentru birouri, retail, hale logistice si industriale, terenuri, dar si alte proprietati au, incepand de miercuri, o noua platforma online la dispozitie. Site-ul este creat exclusiv pentru segmentul comercial si isi propune sa puna in legatura cererea din partea IMM-urilor si firmelor antreprenoriale cu oferta de pe piata locala a proprietatilor comerciale. Oficialii afacerii spun ca putem vorbi de o varianta business a Facebook.

Imobiliare.ro, controlat de fondul american de investitii  New Century Holdings (NCH), lanseaza SpatiiComerciale.ro, proiect online destinat exclusiv segmentului comercial. Noua platforma, pentru care au fost necesare mai mult de 6 luni de dezvoltare, urmareste sa devina un hub informational in materie de spatii cu potential investitional.

Asadar, tot continutul de comercial de pe Imobiliare.ro s-a mutat pe noua platforma.

Site-ul numara la ora actuala aproximativ 9.500 de proprietati din 437 de localitati. In primul an, este urmarita recuperarea investitiei estimata la 100.000 de euro si atragerea unui numar cat mai mare de anunturi.

Dezvoltatorii proiectului si-au propus sa atraga venituri cumulate de 1 milion de euro si peste 30.000 de anunturi pana la finalul lui 2015.

„Nevoia de a separa continutul rezidential de cel comercial si lansarea proiectului SpatiiComerciale.ro s-au desprins in urma unei serii de cercetari calitative de tip focus-grup, organizate in 2012, cu potentiali chiriasi, consultanti, mici si mari proprietari, dezvoltatori de spatii de birouri si parcuri de retail, reprezentanti ai unor companii multinationale, ai mediului antreprenorial sau ai unor IMM-uri locale”, a spus Adrian Erimescu, directorul general al Imobiliare.ro.

„Prin noua platforma, Imobiliare.ro vrea sa faciliteze comunicarea, uneori obstructionata din cauza gradului ridicat de fragmentare, dintre acel segment al cererii reprezentata de IMM-uri si firme antreprenoriale si oferta existenta pe piata locala a proprietatilor comerciale”, a adaugat acesta.

O treime din oferta disponibila pe site este concentrata in Bucuresti, urmeaza Timisoara, cu 1.500 de anunturi, si Cluj-Napoca, cu 980 de anunturi. Peste 500 de anunturi sunt din Constanta, Ploiesti sau Brasov.

“Vom pune un mare accent pe acuratetea bazei de date, cu scopul de a comunica tendintele acestei piete. Mai mult, vom pastra in site inclusiv anunturile deja inchiriate. In plus, proprietarii vor avea la dispozitie o serie de rapoarte prin care pot urmari performanta portofoliului propriu de oferte in comparatie cu anunturile concurente”, a subliniat Adrian Erimescu.

Paradoxal, IMM-urile si firmele antreprenoriale, desi reprezinta un segment important, nu au acces la ofertele disponibile, spun reprezentantii Imobiliare.ro.

Din punctul de vedere al proprietarilor, in momentul de fata, chiriasii traditionali – marile companii – reprezinta un segment relativ stabil de clienti: acestia vizeaza de regula spatii de tip prime, semneaza contracte pe perioade de (pana la) 5 ani si sunt, de regula, adusi de companiile de consultanta imobiliara. Exista insa un alt segment important de clienti, foarte dinamic, reprezentat de IMM-uri si mediul antreprenorial, la care proprietarii nu au acces in mod facil.

Din punctul de vedere al potentialilor chiriasi, oferta de proprietati comerciale din piata este foarte fragmentata, ceea ce le ingreuneaza accesul la spatiile disponibile. Aceasta categorie de clienti are oricum un acces limitat la spatiile prime, din cauza preturilor ridicate si conditiilor contractuale greu de indeplinit pentru o firma mica (contract pe termen lung, garantia echivalenta a catorva luni de chirie etc.), dar poate reprezenta o buna piata pentru majoritatea spatiilor stradale sau cladirile de birouri de clasa B sau C.

Pe de alta parte, ofertele sunt greu de gasit si prezentate sumar, iar chiriasii nu au posibilitatea de a contacta formal pe proprietarul unui spatiu deja inchiriat (dar care poate fi disponibil pe piata intr-un interval de timp relativ scurt).

In acest context, SpatiiComerciale.ro isi propune sa devina un hub informational accesibil online, adresat IMM-urilor locale si mediului antreprenorial. Toate proprietatile sunt localizate si pot fi cautate pe harta. Sunt pastrate in site inclusiv bunurile inchiriate. Peste 90% dintre spatii au imagini, urmand sa fie introdus serviciul street view, pentru o vizualizare mai buna a zonei respective.

Din cele 9.500 de spatii postate pe site, circa 6.500 sunt disponibile spre inchiriere imediata, iar restul au in mare parte si data expirarii actualului contract de inchiriere.

Deocamdata nu se percepe tarif pentru anunturi. Reprezentantii business-ului doresc ca in prima faza sa atraga cat mai multe anunturi de la mari proprietari (ianuarie-mai 2013), urmand sa introduca sistemul de plata incepand cu mai 2013, iar apoi sa atraga si micii proprietari.

Lansat in ianuarie 2000, Imobiliare.ro a inregistrat in 2012 afaceri de 1,2 milioane de euro, cu 30% mai mult decat in 2011.

La ora actuala, proiectul are 42 de angajati si colaboratori, care lucreaza in birourile din Timisoara si Bucuresti. Numarul de vizitatori unici pe luna este de 600.000. Actionarul majoritar al afacerii este fondul de investitii american NCH. Pentru proiectul SpatiiComerciale.ro, lucreaza, in fiecare localitate vizata, cate unul sau doi manageri care se ocupa exclusiv de identificarea spatiilor si ofertarea prorpietarilor pentru site.