Primul comerciant care a intrat pe piața din România sărbătorește 20 ani

METRO Cash & Carry este primul comerciant care a intrat pe piaţa locală din România, în octombrie 1996, introducând sistemul de vânzare cash&carry, singura formă de comerţ en-gros de pe piaţă.

În anii care au urmat, METRO Cash & Carry România şi-a consolidat poziţia de lider prin expansiunea reţelei la 30 de magazine, prin lansarea unor tendinţe cu rol crucial în modelarea dezvoltării industriei comerţului cu ridicata şi care au influenţat major piaţa locală de comerţ: gama largă şi disponibilitatea ridicată a produselor, precum şi dezvoltarea rapidă a unui sistem logistic şi de gestionare a mărfurilor de înaltă performanţă.

„Pentru noi, cei 20 de ani ai METRO Cash & Carry în România reprezintă atât un motiv de sărbătoare, cât şi o ambiţie pentru viitor. Ne-am propus să păstrăm rezultatele bune obţinute până acum şi să rămânem partenerul de încredere al clienţilor noştri profesionişti, precum şi al antreprenorilor români. Mai mult, folosim această ocazie pentru a le mulţumi clienţilor, angajaţilor, furnizorilor şi partenerilor noştri şi pentru a ne consolida relaţiile, succesul înregistrat în cei 20 de ani datorându-li-se acestora.”, a declarat Roland Ruffing, CEO METRO România.

Încă de la început, activitatea METRO în România a însemnat mai mult decât sistemul de vânzare cash&carry, de aceea compania a dezvoltat o oportunitate unică pentru toţi partenerii săi de afaceri de a se cunoaşte şi de a interacţiona în cadrul unui singur eveniment. Astfel, în 2006, METRO Cash & Carry România a organizat prima ediţie METRO Expo, un eveniment dedicat exclusiv clienţilor, partenerilor precum şi soluţiilor şi produselor disponibile doar în reţeaua METRO. Pe parcursul celor 4 ediţii organizate până în prezent (2006, 2008, 2012, 2015) au fost implicaţi peste 1.200 parteneri de afaceri, aproximativ 1.500 angajaţi METRO şi cei 150.000 vizitatori.

De asemenea, METRO a susţinut dezvoltarea afacerilor locale din domeniul HoReCa prin lansarea primului program de pregătire şi formare continuă în cadrul Academiei de Gastronomie METRO, cât şi prin competiţii dedicate personalului specializat. Lansată în 2008, sub numele de Centrul de Competenţă în Gastronomie, Academia de Gastronomie METRO a reuşit să pregătească peste 7.500 de cursanţi, provenind de la peste 1.500 clienţi profesionişti METRO, prin intermediul celor 100 tipuri de cursuri disponibile.

Mai mult, toţi clienţii profesionişti ai companiei, din domeniul comerţului, beneficiază în mod direct de susţinerea şi expertiza companiei din acest punct de vedere. Astfel, în 2012, a fost lansat în România primul program de susţinere a micilor întreprinzători din comerţul tradiţional, LaDoiPaşi, prin care METRO România oferă partenerilor săi consultanţă specializată şi asistenţă pe toată perioada desfăşurării parteneriatului. Reţeaua LaDoiPaşi cuprinde acum apprx. 430 magazine, disponibile în toate cele 40 judeţe ale României. 

Pornind de la cererea în continuă creştere pentru produsele proaspete, cultivate local, precum şi de la nevoile stringente ale agricultorilor, METRO Cash & Carry România a iniţiat şi lansat în 2012, programul „De-ale noastre”, platforma de susţinere a producătorilor locali, unică pe piaţa din România, prin care compania le oferă agricultorilor implicaţi în program consultanţă specializată pe tot parcursul procesului de producţie, soluţii de colectare şi un loc stabil pentru desfacerea mărfii, în magazinele reţelei sale.

Sursa: capital.ro