Producatorul Tymbark cumpara Rio Bucovina

Grupul polonez Maspex Wadowice a semnat un contract condiţional pentru preluarea companiei Rio Bucovina. Condiţia intrarii în vigoare a acestui contract o reprezintă obţinerea aprobării Consiliului Concurenţei din România precum şi efectuarea cu succes a acţiunii de due diligence.

Tranzacţia include, printre altele, achiziţionarea celor trei facilităţi de producţie ale societăţii Rio Bucovina (localizate în Vatra Dornei, Timişoara şi Giurgiu), precum şi a brandului “Bucovina”. Rio Bucovina deţine o cotă de aproape 10% din piaţa românească a apelor îmbuteliate, conform AC Nielsen (date de piaţă aferente perioadei aprilie-mai 2015).  

Grupul Maspex este un cunoscut pentru produse instant, sucuri, nectaruri şi băuturi răcoritoare, paste făinoase, biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piaţa românească în anul 1996 şi, în prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi în România.

Brandurile deţinute de Maspex, cum ar fi Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta şi Salatini, sunt jucători importanţi, unele dintre ele fiind lideri pe segmentul lor de piaţă.

Preluarea companiei Rio Bucovina va fi cea de-a treia pe care Grupul Maspex o realizează în România.

Rio Bucovina este unul dintre cei mai mari producători de ape minerale naturale de pe piaţa românească. Conform datelor AC Nielsen, Rio Bucovina este al doilea mare jucător ca volum, deţinând o cotă de aproape 10% din piaţa apelor îmbuteliate (date de piaţă aferente perioadei aprilie - mai 2015).

Apa minerală naturală “Bucovina” provine din surse subterane, izolate de orice activităţi ale omului, şi este certificată de către Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Alfred Rusescu"  pentru a fi utilizată în prepararea alimentelor destinate sugarilor.

Tranzacţia va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice şi cea de-a 3-a pe piaţa românească. În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziţionat brandul Arnos iar în anul 2013 brandurile Salatini şi Capollini – cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels).

România reprezintă pentru Maspex o a doua piaţă ca mărime, după Polonia, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri şi al investiţiilor efectuate, cât şi ca putere de cumpărare.