Nerăbdarea nu pare să strice treaba marilor retaileri de fashion, care s-au grăbit să taie chiar și jumătate din prețurile produselor cu câteva zile înainte de data oficială, respectiv 15 ianuarie.
Este suficient să faci un tur al magazinelor și aproape că îți dorești să cumperi toate acele haine sau cizme pe care le-ai văzut acum o lună în vitrine, dar mult mai scumpe.
Acum, vitrinele sunt desenate frumos cu cifre: ”30/40/50%” . Cel puțin, într-o primă fază, reducerile nu vor depăți 50%, urmând să ajungă, în luna februarie, și la 70 – 80%.
”În această perioadă, într-o lună, încasările aproape că se dublează, comparativ cu o lună obișnuită din an. Volumul este foarte mare, se vând foarte bine produsele de iarnă, dar și cele potrivite pentru primăvară și toamnă”, a spus reprezentantul unui magazin Zara, care a dorit să-și păstreze anonimatul.
Odată cu venirea în piața românească a bradurilor precum Zara, Massimo Dutti, H&M, Mango, Reserved sau C&A, această industrie s-a schimbat radical și nu există an în care să nu asistăm la reduceri masive, care îngroașă profitul companiilor.
În general, aceste reduceri sunt stabilite în perioada 15 ianuarie -15 aprilie, condiţia fiind ca retailerii să notifice primăria cu privire la perioada de soldare şi la produsele de sezon la care vor aplica reducerile.
Această modă pe care au adus-o brandurile internaționale acum mai mulți ani, a fost împrumutată rapid și de magazinele românești. Fără excepție. Nissa, de exemplu, brand aflat între cele mai cunoscute din România, are deja o campanie de reduceri de până la 50%, afișată pe propriul magazin online, plus o extra reducere de 15%.