Rețeta de success a magazinelor online

PROMOVARE. Fără o campanie bine pusă la punct, un retailer de modă nu ar reuşi să-şi crească vânzările la nivelul dorit. Că lucrurile stau întocmai o demonstrează bugetele mari alocate unor campanii pentru lansarea noilor colecţii.

De la câteva mii de euro, până la zeci şi chiar sute de mii de euro. Aşa diferă sumele alocate pentru campaniile prin care retailerii îşi anunţă colecţiile. Aceste diferenţe sunt calculate în funcţie de cât de extins este un retailer, în paralel cu rulajul pe care îl are în fiecare sezon.  În ultimii ani, şi piaţa locală a început să fie asaltată de tot felul de campanii, însă cele mai vizibile sunt ale marilor reţele (precum H&M, Zara) sau ale retailerilor online deja cu o notorietate în piaţă (Fashion Days, FashionUP).

”Anual, ne concentrăm pe comunicarea a trei evenimente cheie: lansarea colecţiilor primăvară- vară, toamnă - iarnă şi Black Friday. Anul acesta, am introdus două evenimente de shopping noi: Lucky 13, campania ce are loc în fiecare lună pe data de 13 şi vine cu oferte speciale la mii de produse şi Fashion Days Epic Sale, eveniment de reduceri în timpul verii”, spune Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days Group. Totuşi, cea mai importantă campanie rămâne cea pentru Black Friday, valoarea discounturilor ajungând la 35 de milioane de lei, anul trecut, în cazul Fashion Days. Calculând laolaltă, Chirilă estimează o creştere de peste 25% a vânzărilor, anul acesta. Cât despre ultima campanie lansată recent de companie (”Reinventează-te în fiecare zi!”) pentru sezonul toamnă–iarnă 2016, acesta spune că au lucrat ”peste 50 de specialişti timp de 30 de zile, s-au consumat 40 de ore de filmare şi s-au făcut peste  1.000 de de fotografii”.

Schimbarea vine din Vest

Că online-ul este important astăzi, o demostrează şi cifrele afişate la nivel international. Un stiudiu realizat recent de UPS, arată că aproximativ 40% dintre comercianţi au integrat magazinele proprii în reţelele online, ca parte a reţelei de distribuţie. De exemplu. în Franţa, Germania şi Spania, vizitatorii în magazine fizice reprezintă sub 20% din total. Din aceleaşi date mai reiese că 31% dintre retailerii din Europa intenţionează să folosească reţeaua de magazine sau locaţii alternative de ridicare a produselor în următoarele 12-24 de luni, pentru a oferi mai mult confort clienţilor care comandă online.

„Consumatorii explorează multiple canale de vânzare online şi tradiţionale şi le vor utiliza pe cele care satisfac cel mai bine nevoile lor”, spune Carrie Royle, retail marketing manager UPS Europa.  De asemenea, reţelele sociale sunt des folosite pentru a compara şi evalua ofertele. Iar în acest joc intră, bineînţeles, tot felul de campanii. Aşadar, pornind de la faptul că retailerii îşi ajustează distribuţia în funcţie de consumatorii care cumpără frecvent online, cunoscuţi şi sub denumirea de „flex shoppers”, este important să se concentreze asupra a trei zone cheie: magazinele fizice, epuizarea stocurilor şi retururile transfrontaliere.

În altă ordine de idei, în timp ce companiile care se ocupă exclusiv de retail online continuă să crească, celelalte, care au început mai întâi cu magazinele tradiţionale, au pus şi ele deoparte bugete generoase. Grupul spaniol Inditex, de exemplu, care deţine pe piaţa românească şapte bran­duri de modă, cu afaceri de aproape 300 de milioane de euro în 2015, pariază de câţiva ani şi pe online.  Cu totul, grupul are în România şapte branduri (Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti şi Oysho), toate fiind reprezentate şi online.

Mari amatori de cumpărături online, românii contribuie direct la creşterea accelerată a companiilor care au şi magazine online. Un alt studiu publicat anul acesta de MKOR Consulting, arată că două treimi dintre români (67%) îşi cumpără haine din magazinele online, dar 9 din 10 persoane optează pentru plata ramburs. În acelaşi timp, peste jumătate dintre cei interesaţi de achiziţionarea hainelor din mediul online îşi caută informaţiile pe Google sau pe Facebook şi foarte puţini folosesc aplicaţiile puse la dispoziţie de magazinele online.

Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days Group: ”Anul trecut, de Black Friday, clienţii nostri au cumpărat peste 250.000 de produse, valoarea discounturilor ajungând la 35 de milioane de lei. Anul acesta pregătim o campanie mult mai mare”

Sursa: capital.ro