Ai o idee genială, ai găsit echipa, ai piatra în mână cu care vrei să prinzi nu una, ci două vrăbii. Și cioara de pe gard.
Partea juridică, cunoscută și sub numele de ”hârțogăraie” e fix ultimul lucru care te interesează, pe ideea că o rezolvi cumva, cândva - important e să iasă produsul și să rupă gura târgului (a se citi să faci exit în mai puțin de 1 an).
Doar că, deși trecem mulți prin mirajul ăsta, ar fi bine să punem un pic de frână și să mai rumegăm nițel de ce e bine să avem totuși fixate niște aspecte pe hârtie.
1. Dăm copy-paste de pe Google sau ”merg acolo că oricum e standard”.
Pe partea de ”firme”, la Avocatoo ne ocupăm cu cele două mari categorii de afaceri: (a) cele pe care le înființăm de la zero și (b) cele pe care le preluăm, făcute de alții.
Acum, nu zic că noi facem o treabă excelentă, însă în momentul în care preluăm o firmă făcută de altcineva, ne luăm de cele mai multe ori cu mâinile de cap pentru că …
A) Bagă dom'le acolo toate codurile CAEN, să fie
Nu zic nu, dar au trecut vremurile în care fiecare activitate trecută în actul constitutiv se taxa la număr de caractere și dacă le puneai pe toate de la început era gratis.
Bașca nu merge nici ideea că ”le punem pe toate acolo ca să fie, cine știe ce apare în viitor”. Nu vreau să par rea, dar din experiența de aproape 10 ani de când tot mă ocup, în vreun sau altul de firme, zău că nu am avut companii care să se ocupe în principal de software, iar peste un an să se reprofileze pe creșterea oilor, construcții de drumuri și poduri sau extracții miniere.
Mai multe pe Start-up.ro