Soluții practice pentru GDPR, ca să nu te ia „prin surprindere”

Soluții practice pentru GDPR, ca să nu te ia „prin surprindere” Soluții practice pentru GDPR, ca să nu te ia „prin surprindere”

25 mai este data la care regulamentul GDPR intră în vigoare, așa că astăzi îți propunem câteva soluții practice.

Aceste soluții te vor ajuta să îți adaptezi afacerea la normele impuse de noul regulament GDPR. Există multe explicații disponibile în online cu privire la noile modificări legislative, dar nu atât de multe sunt și soluțiile despre cum exact pot fi puse în practică. Iar dacă vorbim despre startupuri și afaceri antreprenoriale, multe dintre acestea nu își permit să angajeze un consultant.

Deși poate părea complicat, nu este imposibil ca soluțiile tehnice să fie implementate chiar și în câteva săptămâni. Așa că astăzi îți propunem câteva sfaturi care te vor ajuta să îți adaptezi afacerea la normele GDPR.

Conform Regulamentului, majoritatea companiilor vor avea un sistem CRM care stochează informațiile despre clienții lor. Cu toate acestea, este probabil că vor exista situații în care date personale să se găsească pe mai multe dispositive sau în diverse locațiile online.

Regulamentul GDPR - identifică unde ai date personale

În acest caz, trebuie să identifici toate aceste locații în care este posibil să existe date personale. Fă o listă cu toate punctele de contact cu clienții voștri, în care este probabil să fi făcut schimb de informații. În cele din urmă, cere angajaților să-și verifice dispozitivele și căsuțele poștale pe care pot avea date personale despre clienți, după cum sugerează CEO-ul unei companii specializată în acest domeniu.

După ce ai făcut asta, următorul pas este să convertești toate informațiile într-un singur format. Companiile mari le pot transfera în sistemul CRM sau cel pe vânzări. Pentru companiile mici, o soluție potrivită ar fi Google Sheet. Din păcate, această etapă ar putea să îți ia mult timp și nu este dintre cele mai captivante. Dar beneficiile pe care le are și banii pe care îi economisești o fac să merite efortul.

Regulamentul GDPR - fii atent ce date colectezi

Unul dintre obiectivele GDPR este ca organizațiile să fie mai chibzuite cu privire la datele pe care le colectează. În esență, se face trecerea de la colectarea informațiilor pentru propriul interes la cele care sunt cu adevărat necesare. O abordare similară trebuie aplicată și în cazul datelor pe care le deții deja.

Mai multe pe Start-up.ro