Studiu: Cati romani utilizeaza aplicatia WhatsApp si cat de des

Aproape jumătate dintre utilizatorii de smartphone din România accesează aplicația WhatsApp cel puțin o dată pe săptămână, iar 27% o folosesc zilnic, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Aplicația are o popularitate mai mare în București, unde este utilizată zilnic de 40% dintre posesorii de telefoane inteligente. 

Potrivit studiului, principalul motiv pentru care românii accesează WhatsApp îl constituie gratuitatea, 43% dintre utilizatori apreciind faptul că pot trimite mesaje fără niciun cost. Această gratuitate este apreciată în special de tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 ani (64%).

Alte avantaje ale aplicației preferate de români sunt posibilitatea de a trimite poze ușor și rapid (42%), ușurința în utilizare (41%), precum și posibilitatea de a comunica și de a distribui rapid texte sau fotografii către un grup de persoane (31%).

"Credem că popularitatea WhatsApp va continua să crească în rândul românilor, atât timp cât aplicația va rămâne gratuită. Totuși, chiar și așa, îi va fi greu să ajungă la nivelul succesului înregistrat de aplicația Facebook, utilizată zilnic de 69% dintre posesorii de smartphone și de 84%, cel puțin o dată pe săptămână. În schimb, aplicația Instagram nu este accesată deloc de 72% dintre românii cu smartphone", a declarat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.  

În ceea ce privește folosirea WhatsApp în scopuri de marketing, 40% dintre utilizatori nu doresc deloc să fie abordați de o companie, prin intermediul acestei aplicații, pentru promovarea de produse sau servicii.  

"Principalele servicii pentru care utilizatorii sunt de acord să fie abordați pe WhatsApp de către o companie sunt cele de asistență în procesul de informare despre produsele sau serviciile de interes pentru ei (40%). De asemenea, 46% dintre utilizatorii acestei aplicații sunt de acord să furnizeze numărul de telefon, pentru a fi abordați de către companii prin WhatsApp. Chiar dacă aplicația este folosită frecvent de mai multe femei (31% dintre femei o utilizează zilnic, în timp ce doar 22% dintre barbați o folosesc în fiecare zi), studiul arată ca bărbații (54%) sunt mai deschiși decât femeile (39%) să își ofere numărul de telefon în scopuri de marketing", a completat Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.  

Rezultatele sunt extrase dintr-o cercetare online realizată de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.069 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.