Corporatiile americane, de la Wal-Mart Stores la Microsoft, isi schimba directorii generali in cel mai rapid ritm din ultimii cinci ani, pentru a se adapta la gusturile clientilor, concurenta crescuta si nervozitatea actionarilor, relateaza Bloomberg.
In primele noua luni ale anului, 43 de companii membre ale indicelui Standard & Poor’s 500 au schimbat directorii generali, potrivit companiei de recrutare Spencer Stuart.
Directorii generali trebuie sa stapaneasca o gama mai larga de competente decat in trecut. Companiile sunt mai mari si tot mai complicate, iar concurenta venita din China, India si Brazilia se intensifica. Ei trebuie se se adapteze si schimbarilor rapide de tehnologie, inclusiv celor aduse de utilizarea tot mai larga a aparatelor mobile.
"Companiile din toate industriile au de-a face cu o noua lume digitala, unde vanzarile au loc diferit, consumatorul este gasit in mod diferit, iar produsele trebuie sa fie fabricate si livrate in jurul lumii in mod diferit", a declarat Bob Benson, seful companiei de consultanta RL Benson & Associates, din New Canaan, Connecticut.
Sezonul cumparaturilor de sarbatori, care incepe oficial in SUA de Black Friday, in aceasta saptamana, aminteste de aceste schimbari. Potrivit estimarilor National Retail Federation, vanzarile online de sarbatori vor creste in acest an cu pana la 15%, la 82 de miliarde de dolari, de peste trei ori mai rapid decat avansul vanzarilor totale de retail, de 3,9%, la 602,1 miliarde de dolari.
Acesta este si motivul pentru Wal-Mart, cel mai mare retailer din lume, si-a inlocuit seful.
Schimbarile de lideri de la Wal-Mart si Microsoft au fost determinate de necesitatea unor strategii mai bune, a aratat Michael Useem, director la Centrul pentru Leadership si Management de la Wharton School a University of Pennsylvania.