Promovarea unei afaceri nu este un lucru simplu de realizat, mai ales pentru un antreprenor la inceput de drum. Cu siguranta invatam din greseli, dar ideal ar fi sa demaram o afacere cu anumite notiuni, iar acest articol are ca scop exact acest lucru: transmiterea anumitor informatii pe care le consideram utile despre ce inseamna promovarea unui business in ziua de astazi.
Marketingul a cunoscut o schimbare de paradigma in ultimele decade odata cu cresterea exponentiala a tot ce inseamna online si mobil. O pagina pe Facebook, un cont Twitter, notificari, canalele de comunicare cu posibilii sau actualii clienti evolueaza constant. Si in timp ce aceste canale de comunicare sunt extrem de eficiente, majoritatea afacerilor ce au succes, practica un mix de strategii de promovare online si offline pentru a-si creste vanzarile. Reclame stradale, materiale promotionale branduite sau evenimente, toate acestea sunt exemple de actiuni care au abilitatea de a conferi vizibilitate brandul-ului in mod eficient, desi subtil.
Este important de inteles totusi, inainte de a concepe o strategie de promovare, care este modelul business-ului tau, care sunt principalele trasaturi ale industriei in care evoluezi si unde sunt clientii tai. Astfel, daca audienta ta tinta este preponderent activa pe canalele online, o campanie de marketing traditional nu isi are rostul si nu iti va aduce rezultatele dorite.
Sa vedem care sunt cele mai eficiente tehnici de promovare online a afacerii tale. Dar inainte de a face acest lucru, este bine sa stii ca in mediul online iti poti promova produsele sau serviciile gratuit (organic) sau contra-cost (paid). Pentru a facilita lucrurile, acele tehnici care presupun costuri vor fi semnalate ca atare.
Tehnici de promovare offline
• SEO
Search Engine Optimization (SEO) – Optimizarea pentru motoarele de cautare, este modalitatea prin care un business isi poate creste pozitionarea in Google la cautari dupa anumite cuvinte-cheie, crescand astfel vizibilitatea unui business. Cu cat acesta se pozitioneaza mai sus, cu atat vor creste activitatea pe site, traficul, iar cu cat rezultatele vor fi mai relevante pentru utilizatori si acestia reusesc sa primeasca raspunsuri relevante la intrebarile pe care le au, acest lucru va influenta si conversiile.
In ceea ce priveste modalitatea prin care sunt afisate rezultatele si regulile dupa care sunt pozitionate pe paginile de cautari, trebuie mentionat ca au avut loc cateva schimbari majore. Astfel, in trecut, la cautari dupa cuvinte-cheie, Google scana paginile existente in baza lor de date pentru a vedea daca exista vreuna care sa contina cuvantul cautat, neavand o idee foarte clara despre intentia celui care cauta acel cuvant-cheie. Astfel, pe baza de presupuneri, se afisau rezultate care contineau cuvantul-cheie cautat, sau separat cuvintele care compuneau cuvantul cautat (daca acesta era compus).
Citeste mai multe pe Wall-Street