Telekom Romania anunta primul sau proiect de tip Smart City din Romania

Telekom Romania anunță implementarea primului proiect integrat de tip Smart City din România, în Parcul Tineretului, zona Orășelului Copiilor, în sectorul 4 din București.

Proiectul pilot de oraș inteligent a fost implementat pentru Primăria Sectorului 4 de Telekom Romania cu sprijinul partenerului său de tehnologie, Cisco.

Ralf Nejedl, vicepreședinte senior B2B & ICT la Deutsche Telekom, a adăugat: "Trecem în prezent prin cel mai mare val de creștere urbană din istorie. Peste jumătate din populația lumii trăiește azi în orașe, iar până în 2030 acest număr va crește până la aproximativ 5 miliarde. Nu e de mirare că orașele zilelor noastre fac față unor mari provocări – de la populații în creștere și bugete în scădere, la nevoia de a eficientiza utilizarea resurselor".  

Proiectul a fost dezvoltat împreună cu partenerul de tehnologie Cisco, compania care a oferit o serie de echipamente specializate de comunicații  și platforma de integrare. 

Soluțiile implementate de Telekom Romania într-o zonă delimitată din Parcul Tineretului constau în patru componente integrate: parcare inteligentă, conectivitate Wi-Fi oferită gratuit, siguranță publică și iluminat inteligent.

Soluția de parcare inteligentă a mai fost instalată de Deutsche Telekom în orașul italian Pisa, unde a fost implementată cu sprijinul Kiunsys. Prin utilizarea aplicației mobile Tap &Park,
disponibilă acum pentru IoS și în curând, pentru Android și Windows mobile, șoferii vor putea identifica în timp real dacă sunt locuri de parcare disponibile în zona delimitată din Orășelul Copiilor, în Parcul Tineretului.
 

Soluția are un modul dedicat pentru administrația locală sau cea a parcărilor,  care afișează gradul de ocupare a spațiilor de parcare și nivelul traficului din zonă. Aceasta generează, de asemenea, diferite rapoarte.  

În perioada următoare, aplicația va fi dezvoltată în continuare pentru a acoperi mai multe zone de parcare din București. De asemenea, o funcționalitate viitoare va permite șoferilor să plătească parcarea cu ajutorul telefonului mobil, direct către autoritatea locală sau operatorii de parcări, fără costuri adiționale. Soluția de parcare va include și notificări prin care șoferii sunt anunțați când le expiră timpul de parcare.  

Soluția Wi-Fi permite vizitatorilor parcului să se bucure de acces gratuit la Internet în zona delimitată. Soluția poate fi dezvoltată în continuare pentru a include componenta de data analytics, care furnizează autorităților locale un instrument de control al traficului, cu evidențierea momentelor cu traficul cel mai intens, respectiv scăzut, pe baza căruia serviciile de securitate din zonă pot fi gestionate mai eficient. În plus, alte facilități publice pot fi introduse sau reamplasate pentru a deservi mai eficient nevoile reale ale cetățenilor.  

Soluția de siguranță publică cuprinde un sistem de supraveghere video și o aplicație pe baza căreia pot fi identificate anumite scenarii predefinite care vizează intervenția autorităților. Soluția generează alerte în caz de vandalism sau nerespectarea resticțiilor pentru anumite zone sau în caz că o persoană este în situația de a avea nevoie de ajutor urgent. Alt beneficiu al soluției îl reprezintă posibilitatea de a identifica autovehiculele parcate ilegal. Soluția poate fi utilizată, de asemenea, pentru numărarea mașinilor și pentru identificarea plăcuțelor de înmatriculare.  

Soluția de iluminat intelgent este instalată pe 8 stâlpi echipați cu tehnologie LED și senzori sensibili la mișcare și la intensitatea luminii ambientale. Aceștia pot fi controlați automat de la distanță pentru a crește intensitatea luminiii când cineva este în preajma acestora. Implementarea soluției va genera reduceri de costuri cu energia de până la 60%, un beneficiu semnificativ pentru autoritățile locale.  

Soluțiile de tip Smart City implementate în sectorul 4 al Capitalei operează pe o platformă dedicată de tip Internet of Things (IoT). IoT permite conectarea diverselor obiecte și platforme la Internet și comunicarea “smart” între ele, prin intermediul unor interfețe inteligente. Interconectarea dispozitivelor și a senzorilor cu bazele de date și aplicații se face cu ajutorul soluțiilor Machine-to-Machine (M2M). Soluțiile M2M reprezintă una dintre direcțiile strategice ale Deutsche Telekom, fiind prezente în portofoliul tuturor țărilor din cadrul Grupului. În România, Telekom are 8 soluții M2M în portfoliu.  

Prin intermediul acestui proiect, Telekom și Cisco introduc în România soluții pentru orașul viitorului care vor face viața cetățenilor mai ușoară. În același timp, aceste soluții ajută administrațiile locale să devină mai eficiente și să își reducă o parte din costurile operaționale.