Timpul, o resursa dubla, a companiei si a angajatului

Al cui este timpul in timpul programului de munca? Al angajatului sau al angajatorului?

Raspunsul nu este, cu siguranta, alb sau negru sau, poate mai bine spus, timpul este deopotriva al celui ce munceste si al celui ce plateste pentru munca prestata. Primul trebuie sa il foloseasca pentru a atinge rezultatele care sa il ajute in cariera. Cel din urma trebuie sa se asigure ca timpul este folosit eficient pentru a atinge obiectivele companiei. Indiferent de interpretari, concluzia este certa: timpul trebuie utilizat eficient, fiind poate cea mai importanta resursa de care dispune o firma sau o persoana.

Monitorizarea timpului este o provocare pentru orice organizatie si pentru orice individ in parte. Daca un angajat sau un freelancer poate sa apeleze la diverse aplicatii, liste de prioritati sau alte trucuri care sa il ajute sa fie cat mai eficient, la nivelul organizatiei lucrurile sunt mult mai complicate.

Este destul de facil sa dai drumul unui cronometru, este insa destul de complicat sa masori eficienta utilizarii timpului. Este si mai complicat sa corelezi orele de munca cu sistemele de salarizare, impozitare, pontaj, concedii si alte beneficii ale angajatului sau cu alte criterii de masurare ale angajatorului.  

Folosirea unui software specializat de time management este, de cele mai multe ori, singura solutie viabila a unei companii. Alegerea unui astfel program trebuie sa tina cont de specificul fiecarei activitati in parte, de criteriile de masurare, de celelalte sisteme informatice folosite in companie astfel incat interconectarea cu acestea sa fie facuta cu succes.

Desi pe piata se gasesc numeroase solutii “la cheie”, cea mai buna varianta este alegerea unui dezvoltator de solutii care stie sa faca o analiza exacta a specificului companiei si sa propuna solutii potrivite care sa fie implementate.

O aplicatie de Time Management poate sa usureze enorm munca departamentelor de HR si de contabilitate si, in acelasi timp poate oferi informatii extrem de utile managementului si leaderilor de echipa.

Este la fel de adevarat ca un astfel de sistem nu este o garantie a profitului. Pe cat de numeroase sunt mijloacele de a monitoriza utilizarea timpului, la fel de multe sunt si modurile de a cheltui inutil timpul intr-un mod masurat. Fie ca vorbim de sedinte interminabile ce nu se finalizeaza cu niste concluzii sau taskuri concrete, fie ca vorbim de traininguri ce nu adreseaza corect nevoile unor angajati, timpul poate fi pierdut inutil chiar daca el este pontat corespunzator intr-o aplicatie bine pusa la punct. Aici intervine insa abilitatea angajatorului de a imbina eficienta unui program software cu motivarea angajatului sau, altfel spus, modul in care acesta stie sa vada, sa transmita si sa respecte faptul ca timpul este o resursa dubla, atat a companiei cat si a celui ce isi ofera serviciile in postura de angajat.