Tinerele care captivează milioane de oameni în fiecare dimineaţă cu afacerea lor. Printre abonaţii săi fideli i se spune “Biblia”

Printre abonaţii săi fideli i se spune “Biblia”. Este vorba de The Skimm, e-mail-ul de dimineaţă prin intermediul căruia cititorii află cele mai noi ştiri din lume într-o modalitate inedită. Fondatoarele acestei idei de business sunt două tinere care obişnuiesc “să ştie ce se întâmplă în lume” arată Business Insider.  

Cele două antreprenoare, Danielle Weisberg şi Carly Zakin, s-au întâlnit în timp ce studiau la acelaşi colegiu, la Roma. Atunci nici nu îşi imaginau ca peste 10 ani să pună bazele unei afaceri împreună, afirmă ele.  După ceva timp de la terminarea colegiului, s-au întâlnit din nou  la NBC, unde lucrau amandouă ca “obsedate de ştiri”, după cum se autoportretizează ele.  

Conceptul “The Skimm” a fost creat pe baza unei simple observaţii a celor două: prietenii lor, deşi inteligenţi, buni cunoscători în propriul lor domeniu de activitate, nu erau la curent cu evenimentele de zi cu zi. Aşadar, Weisberg şi Zakin au demisionat de la postul de televiziune NBC News şi au început seria e-mail-urilor zilnice pentru “prietenul deştept”.

E-mail-ul ajunge în inbox în jurul orei 6 a.m., atunci când oamenii se trezesc şi, de obicei, îşi verifică telefonul. The Skimm prezintă diverse ştiri, de la evenimentele curente, internaţionale, până la ce mai este viral pe Internet, acoperind o gamă variată şi largă de subiecte. Ele îşi procură ştirile de la organizaţii media de top, până la publicaţii locale, nişate, dar nu au vrut să dezvăluie nicio sursă.

Anul acesta The Skimm se află la cea de-a patra aniversare, şi în prezent are 4 milioane de abonaţi, printre care ar fi chiar şi Oprah, iar 35% dintre aceştia sunt cititori zilnici. Deşi au început singure proiectul, acum conduc un birou cu 35 oameni.

După cum îi sugerează şi numele "skimm" (a frunzări) emailul fetelor nu conţin anchete de mii de cuvinte sau analize profunde, ci doar rezumate, astfel încât cititorul să aibă o idee despre ce se întâmplă în lume.

The Skimm are şi un site şi o pagină de Facebook, dar majoritatea cititorilor tot din mail vin. Au ales această metodă pentru a se potrivi stilului de viaţă al oamenilor pe care-i ţinteau, tineri de 20-30 de ani care-şi verifică emailul imediat după ce se trezesc şi înainte de a pleca de acasă. Totuşi nu a fost uşor să găsească investitori. "Toţi ne-au spus că emailul este mort. Nimeni nu voia să investească în conţinut pe email", a mărturisit WEisberg.

După ce au fost refuzate de peste 100 de ori au reuşit să obţintă o investiţie de 1.1 milioane de dolari de la Homebrew, firmă de Venture Capital, fondată de doi foşti executivi ai Google. Treptat compania a atras şi alţi investitori, iar recent a obţinut o investiţie de 8,5 milioane de dolari. 

“Fiecare zi e diferită” afirmă ele. Responsabilităţile au crescut şi trebuie să se asigure că fiecare membru al echipei e mulţumit, dar şi proiectul să meargă bine în continuare. Spre deosebire de companiile tradiţionale media, The Skim nu are o problemă în a-şi transforma cititorii în plătitori prin intermediul aplicaţiei pentru iOS.