Top 3 prioritati ale tinerei generatii de angajati romani

AIMS Timisoara a dezvoltat in perioada iulie – noiembrie 2015 primul studiu extins desfasurat pe tanara generatie de angajati romani (20-30 de ani) care vizeaza valorile, comportamentele, nevoile si atitudinile lor fata de munca.

Pe parcursul raportului, cei 1247 de participanti au raspuns la 35 de intrebari ce au urmarit o directie similara cu framantarile oricarei organizatii cand vine vorba de tinerii angajati – unde ii gasim, cum ii atragem, cum ii motivam sa ramana si cum ii dezvoltam.  

Rezultatele studiului sunt impartite – pe de-o parte, sunt unele care merg in aceeasi directie cu cele din studiile internationale similare, pe de alta parte, sunt altele specifice pentru tinerii romani vizati de proiectul de fata.
 

De exemplu, indiferent de nationalitate, se pare ca e o caracteristica a acestei generatii de a petrece doar 2-3 ani (58,6%) la un angajator/in acelasi rol.

Asadar, rata de fluctuatie ar trebui privita cu precautie cand vine vorba de cei mai tineri dintre colegii nostri – poate fi doar o caracteristica a generatiei lor, nu o problema legata de o companie sau alta.

Unele ipoteze pentru care se poate sa se fi ajuns aici sunt expuse pe larg in raport. In ceea ce priveste aspectele distincte fata de rezultatele altor studii internationale, un exemplu relevant este acela legat de lucrurile cele mai importante pentru ei in viata.

Top 3 in randul respondentilor romani arata in felul urmator: echilibrul viata personala/viata profesionala, independenta financiara si casnicie fericita. Pentru tinerii din alte tari, este foarte important si sa-i ajute pe cei nevoiasi, ceea ce pentru participantii la studiul AIMS Timisoara nu pare a fi o prioritate (aspect reiesit din mai multe intrebari).

Raspunsurile extinse, pe toate cele 4 arii vizate - unde ii gasim, cum ii atragem, cum ii motivam sa ramana si cum ii dezvoltam – se regasesc in raportul general care are ca date de pornire informatiile de la tinerii romani (20-30 de ani) angajati in diverse domenii.

Cu siguranta, fiecare companie va trebui sa priveasca rezultatele din perspectiva realitatii ei, dar sunt unele recomandari general valabile pe care le facem la sfarsitul raportului din perspectiva noastra de consultanti in domeniul Resurselor Umane de peste 20 de ani.