Volumul comerţului cu amănuntul în România a crescut cu 7,3% în ianuarie, comparativ cu perioada similară din 2014, aceasta fiind a patra mare creştere înregistrată de o ţară membră a Uniunii Europene, după Luxemburg (10,7%), Ungaria (8,2%) şi Polonia (7,

Volumul comerţului cu amănuntul în România a crescut cu 7,3% în ianuarie, comparativ cu perioada similară din 2014, aceasta fiind a patra mare creştere înregistrată de o ţară membră a Uniunii Europene, după Luxemburg (10,7%), Ungaria (8,2%) şi Polonia (7,

Volumul comerţului cu amănuntul în România a crescut cu 7,3% în ianuarie, comparativ cu perioada similară din 2014, aceasta fiind a patra mare creştere înregistrată de o ţară membră a Uniunii Europene, după Luxemburg (10,7%), Ungaria (8,2%) şi Polonia (7,5%), arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Singurele scăderi s-au înregistrat în Finlanda (minus 1,2%) şi Belgia (minus 0,3%). În zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 3,7%, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 4%. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 5,4%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 5,6%, iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 2,4%.

În ianuarie 2015, comparativ cu luna precedentă, comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere de 1,1% în zona euro şi de 0,8% în Uniunea Europeană. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Portugalia (6,8%), Polonia (3,4%), Germania (2,9%) şi Slovenia (2,4%) iar cel mai semnificativ declin în Marea Britanie (minus 0,9%), Lituania (minus 0,5%), Bulgaria şi Irlanda ambele cu minus 0,1%). Cu o creştere de 1,6%, România se numără printre statele cu o creştere ridicată a comerţului cu amănuntul în ianuarie 2015, comparativ cu luna precedentă.

Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de combustibili au crescut cu 2,9%, iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări cu 0,6%. (Sursa: Agerpres)