Nimic nu e mai periculos pentru sănătatea psihică a unei persoane decât să tot acumuleze emoții negative. La un moment dat ele răbufnesc, iar efectele sunt de-a dreptul devastatoare!
Nu ignora datoriile neplătite. Îți vor zdruncina viața din temelii!
Dacă ar fi să ne referim la un subiect de mare actualitate azi, datoriile bănești, putem să le vedem precum niște mingi gonflabile care plutesc într-o piscină (sau pe oceanul minții debitorului, dacă accepți această imagine). O perioadă persoana poate să ignore o datorie ținând-o ascunsă sub apă, poate să o camufleze și pe a doua, dar după ce mingile devin tot mai mari și mai multe, ele vor fi scăpate de sub control și vor sări din apă până la mare înălțime, asemeni unor rachete, provocând dezastre psihice greu de gestionat chiar și cu ajutorul unui psiholog sau psihiatru experimentat.
Datornicul ajunge să se scufunde într-o neagră depresie, disperat că problemele care vin din spate nu pot să fie soluționate. O gaură neagră (black hole) îi absoarbe și ultimele resturi de energie...
Un depresiv cronic are tendința de a se retrage tot mai mult în singurătate, nu mai vrea să aibă viață socială, poate renunța la job, are accese de plâns necontrolat și, pentru a rezista cumva asaltului necazurilor pe care le vede din perspectiva lui insurmontabile, începe să bea, să ia medicamente periculoase. La final, dacă lucrurile devin și mai grave, poate să se considere un ratat și chiar să încerce să se sinucidă.
Se cunoaște prea bine că în perioadele de criză economică numărul acelora ce își pun capăt vieții este mult mai mare decât în perioadele de prosperitate.
Dacă crizele ce se înregistrează ciclic la nivelul întregii societăți sunt inerente și reprezintă obstacole ce de obicei sunt depășite în comun, dacă vorbim de crizele financiare individuale lucrurile sunt mult mai grave. Mai ales într-o societate ca a noastră ce a ajuns ca să dea dovadă de o lipsă de empatie din ce în ce mai mare.
Întotdeauna recuperarea extrajudiciară a datoriilor este mai bună decît executarea silită!
Creditorii sunt inflexibili și vor să își recupereze banii cu orice preț, așa încât nu se gândesc absolut deloc la situația disperată în care se poate găsi un debitor care vrea să își achite corect datoriile, dar pur și simplu temporar este în imposibilitatea de a face acest lucru.
Numeroși avocați își oferă serviciile de recuperare a creditelor. Cu toate acestea, întrucât majoritatea dintre ei au o pregătire axată doar pe recuperarea judiciară, nu pe medierea unor astfel de situații, mulți ajung să elimine pasul negocierii datoriilor, dintr-un calcul meschin conform căruia au mai mult de câștigat dintr-o executare silită, decât dacă banii se plătesc în urma unei înțelegeri amiabile a părților.
Dacă recuperarea datoriilor prin intermediul unui executor judecătoresc se face cu forța coercitivă a legii, o soluție mai soft este aceea de a face un plan de rambursare eșalonată a datoriilor întocmit cu ajutorul unui angajat din cadrul unei societăți de colectare datorii pe cale extrajudiciară.
O companie de colectare profesionistă empatică. Chiar există!
Kruk Romania este o astfel de companie care face și muncă de educație cu clienții săi (datornicii). Aceștia sunt învățați cum să își controlezi finanțele pe viitor și cum să își negocieze rambursarea datoriilor.
Desigur, pentru ca un proces de eșalonare al datoriilor restante să fie unul eficient, este nevoie de mai mult decât de o bună comunicare, trebuie să existe și niște tehnici specifice.
În acest sens, societățile de colectare, inclusiv Kruk Romania, se bazează pe o serie de metodologii atent elaborate pentru a clasifica debitorii și a aplica în fiecare caz în parte cea mai corectă abordare.
Angajații unei astfel de companii trebuie să știe exact cine este un anume debitor și să înțeleagă în detaliu care sunt motivele pentru neplată. Acesta este primul pas într-o negocierea bună a datoriilor pe care clientul le are și în elaborarea unui plan de achitare în rate a acestora.
Atunci când un angajat Kruk contactează debitorul, în cadrul întâlnirii face to face va încerca întotdeauna să îi pună cât mai multe întrebări pertinente pentru a înțelege de ce a ajuns în această situație neplăcută.
Înțelegerea contextului este, de asemenea, un mod de a-i face o ofertă rezonabilă.
Așadar, în această primă etapă, investigarea și conturarea fidelă a profilului debitorului face toată diferența, comparativ cu alți colectori de datorii care acționează în acest sector de activitate extrem de sensibil.
După stabilirea profilului debitorului, rolul angajatului Kruk ce se ocupă de caz este de a propune soluții care să fie fezabile, rezonabile, de maniera win - win. Atitudinea acestuia trebuie să fie întotdeauna proactivă, pentru a arăta debitorului că scopul pe care îl urmărește este de a rezolva problema, nu de a-l umili pe client abordând motivele care au condus la datoria respectivă.
Ori de câte ori debitorul încearcă să adopte inconștient starea de victimă, angajatul Kruk trebuie să aibă abilitatea de a-i face o propunere viabilă care să îi readucă stima de sine și să îl susțină permanent pe drumul care îl va transforma iar într-un învingător, așa cum era înainte de apariția respectivelor probleme de natură financiară care i-au dat viața peste cap.