În data de 13 noiembrie 2017, coniacul LOUIS XIII a lansat în premieră „100 Years”- The Song We'll Only Hear If We Care, piesa pe care o vom asculta doar dacă ne pasă – o compoziție muzicală creată de Pharrell Williams care va fi lansată publicului în anul 2117. Proiectul are la bază o preocupare comună atât a brandului LOUIS XIII, cât şi a lui Pharrell pentru problemele legate de mediu. Melodia originală este o expresie creativă a relației dintre natură și timp, precum și a efectului pe care oamenii îl au asupra mediului. Pentru că fiecare decantor de LOUIS XIII reprezintă încununarea muncii de-o viață a generații întregi de maeștri pivniceri, LOUIS XIII gândeşte întotdeauna cu un secol înainte.
Piesa lui Pharrell a fost înregistrată pe un disc făcut din lut din solul calcaros al regiunii Cognac și depozitată în pivnițele LOUIS XIII într-un seif de ultimă generație conceput special de Fichet-Bauche care poate fi distrus doar dacă este scufundat în apă. Dacă nivelul apei continuă să crească la o rată alarmantă din cauza schimbărilor climatice, oamenii de știință prognozează că, într-o sută de ani, o porțiune semnificativă din uscatul întregii lumi s-ar putea afla sub apă. Singura cale de a ne asigura că această piesă muzicală originală va fi ascultată în 2117, un secol de acum înainte, este să ne preocupăm de consecințele dezastruoase ale încălzirii globale – dacă nu ne schimbăm modul de viaţă în sensul protejării mediului, generațiile viitoare nu vor putea asculta acest cântec. „100 Years”, piesa semnată de Pharrell Williams va fi lansată în 2117, dar numai dacă ne pasă. #Ifwecare.
„Apreciez faptul că LOUIS XIII gândește cu un secol înainte”, a spus Pharrell Williams. „Cu toții ar trebui să facem același lucru pentru această planetă. Avem un interes comun de conservare a naturii pentru viitor. Fiecare sticlă este încununarea eforturilor de-o viață ale mai multor generații. Totul se rezumă la moștenire și transmiterea pe mai departe.” Pharrell se implică de mult timp în activități de protecție a mediului și de responsabilizare a oamenilor pentru a conştientiza schimbările climatice.
„100 Years” a avut premiera în cadrul unei petreceri de audiție private în Shanghai, unde Pharrell a prezentat melodia doar o singură dată. Cei o sută de norocoși invitați prezenți la eveniment nu au avut voie să înregistreze experiența, astfel încât melodia rămâne un secret pentru secolul viitor. LOUIS XIII și Pharrell si-au propus să-i inspire pe acești invitați să ia măsuri și să-i motiveze și pe ceilalți să se implice în eforturile internaționale de diminuare a încălzirii globale.
„Suntem incredibil de mândri de acest proiect inovator”, a spus Ludovic du Plessis, Global Executive Director LOUIS XIII. „Natura și timpul se află în centrul a tot ceea ce facem. Dacă mediul este instabil, nici cel mai mare maestru pivnicer nu va putea crea amestecul excepțional LOUIS XIII. Încălzirea globală reprezintă una dintre cele mai importante chestiuni ale secolului XXI; prin proiectul „100 Years”- The Song We'll Only Hear If We Care, sperăm să inspirăm oamenii din întreaga lume să ia măsuri.”
În 2015, LOUIS XIII a încheiat un parteneriat cu renumitul actor și vizionar creativ John Malkovich pentru a crea „100 Years: Filmul pe care nu-l vei vedea niciodată”, o lucrare artistică destinată a ne pune pe gânduri şi care explorează relația dintre trecut, prezent și viitor. „100 Years – piesa pe care o vom asculta doar dacă ne pasă” a fost prezentată în premieră în Shanghai în data de 13 noiembrie 2017. Pentru mai multe informații, vizitați website-ul brandului.
ÎNCĂLZIREA GLOBALĂ
LOUIS XIII a fost înființat în anul 1874 de către Paul Emile Rémy Martin și reprezintă rezultatul genialităţii creatorilor săi: mediul și generații întregi de proprietari și maeștri pivniceri. Mama Natură se află în centrul a tot ceea ce facem: fără echilibrul și bunăstarea ei, nici cei mai mari maeștri pivniceri sau cele mai bune podgorii nu ar putea rodi şi crea amestecul excepțional de până la 1200 de eau-de-vie care compun fiecare decantor LOUIS XIII. Aşa cum Paul Emile Rémy Martin, André Giraud, Georges Clot și Pierrette Trichet au procedat în trecut, în prezent, Maestrul Pivnicer Baptiste Loiseau alege şi pune deoparte cele mai fine eau-de-vie-uri ale noastre ca moștenire pentru succesorii săi, pentru secolul care urmează.
În urma evenimentului din Shanghai, coniacul LOUIS XIII va lansa un turneu internațional în orașe importante din întreaga lume pentru a sensibiliza și aduna fonduri pentru organizațiile de mediu, prin intermediul unor cine caritabile. Prin aceste evenimente, LOUIS XIII va susține în mod direct asociațiile dedicate diminuării schimbărilor climatice la nivel local.
Graţie darului oferit de Terroir-ul atât de specific Grande Champagne din regiunea Cognac, unde se află podgoriile LOUIS XIII, fiecare decantor reprezintă succesul de-o viață a generații întregi de maeștri pivniceri. De la înființarea sa în 1874 până la Expoziția Universală din Paris, acompaniind dinastiile regale ale Europei, LOUIS XIII a fost un observator privilegiat al secolului XX. Astăzi, este normal să ne pese foarte mult de mediul înconjurător și de rolul de purtător de stindard în ceea ce privește tratarea acestei probleme majore a secolului XXI. În timp ce protejarea terroir-ului nostru este o necesitate de zi cu zi, a gândi cu un secol înainte a reprezentat nucleul filozofiei noastre de la momentul înființării brandului LOUIS XIII, întrucât maestrul pivnicer trebuie să pună deoparte cele mai bune eau-de-vie-uri ca moștenire pentru succesorii săi din secolul ce urmează. Pregătirea moștenirii pe care o vom lăsa în urma noastră pentru generațiile viitoare reprezintă o parte integrantă a ADN-ului brandului nostru, iar implicarea în eforturile internaționale de combatere a schimbărilor climatice nu este numai legitimă, ci chiar imperativă.
Grupul Remy Cointreau, inclusiv LOUIS XIII, dedică atentie de mult timp eforturilor internaționale de diminuare a încălzirii globale. Grupul s-a alăturat organizației de mediu „Global Compact” a Națiunilor Unite în urmă cu 14 ani și este membru al elitei „Global Compact Advanced” a Națiunilor Unite din anul 2014. Grupul a aderat la eforturile internaționale prin programul său de responsabilitate socială 2020 Corporate Social Responsibility (CSR) din cadrul programului de mediu al Națiunilor Unite. Luarea de măsuri pentru a ajuta la combaterea schimbărilor climatice reprezintă unul dintre obiectivele principale ale programului 2020, unul dintre țeluri fiind reducerea gazelor cu efect de seră și a emisiilor de dioxid de carbon. Prioritățile acestui program includ practici viticole durabile, eficiență energetică, ambalaje ecologice, optimizarea transporturilor de mărfuri și conservarea pădurilor. Având în vedere producția sa de nișă, LOUIS XIII contribuie cu o foarte mică emisie de CO2.
„Ca şi companie, trebuie să facem tot ceea ce putem în fiecare zi pentru a transforma lumea într-un loc mai bun”, a explicat Ludovic du Plessis, Global Executive Director LOUIS XIII. „Însă nicio persoană sau brand în sine nu poate opri încălzirea globală de unul singur – acest lucru poate fi posibil prin acțiunile unite ale oamenilor din întreaga lume. Împreună suntem mult mai puternici decât orice persoană sau brand care acționează pe cont propriu. Aici nu este vorba despre un singur oraș sau o singură țară, ci despre viitorul planetei noastre. Preocupările noastre nu se îndreaptă doar spre Cognac, ci spre fiecare oraș din întreaga lume.”