Ghidul strategiei de marketing online 2024

marketing online Ghidul strategiei de marketing

Majoritatea dintre noi am fi pierduti fara smartphone-urile, tabletele si computerele noastre. Oamenii digera o multime de informatii pe aceste dispozitive, motiv pentru care o strategie de marketing online este imperativa pentru orice proprietar de afacere. Doriti sa prindeti clientii acolo unde exploreaza motoarele de cautare si utilizeaza social media. Introducerea marketingului dvs. pe aceste platforme va imbunatati rezultatele conversiei, ceea ce va duce la mai multe vanzari si venituri.


Ce este o strategie de marketing online?

O strategie de marketing online este un plan pentru a aduce un produs sau un brand in fata potentialilor clienti. Scopul poate fi acela de a dezvolta marca sau de a atinge anumite obiective de venituri. O strategie de marketing digital se bazeaza exclusiv pe mediile digitale, cum ar fi motoarele de cautare, site-urile web sau social media. Ca strategie, campania ia tactici specifice si le pune in aplicare. O astfel de tactica ar putea fi realizarea de anunturi pe social media care vizeaza grupul demografic cel mai interesat de produsul sau serviciul dumneavoastra.


De ce este importanta o strategie de marketing online

Desi este posibil sa stiti ca aveti nevoie de o strategie de marketing online, este posibil sa nu intelegeti pe deplin de ce este atat de importanta. Iata cateva puncte subliniate pe care trebuie sa le luati in considerare pentru a va ajuta sa dedicati timpul si energia potrivite crearii unei strategii puternice de marketing digital.


Intelegeti cota de piata

O strategie clara va ajuta sa va intelegeti mai bine cota de piata. Fara aceasta intelegere, este posibil sa subestimati (sau sa supraestimati) cererea pentru produsele sau serviciile dumneavoastra. Strategia va ajuta sa intelegeti pe deplin piata si ia in considerare comportamentele clientilor, nevoile, concurentii si profilurile clientilor.


Concurentii castiga cota de piata

Daca nu aveti o strategie de marketing online, puteti paria ca concurentii dvs. au si o vor folosi pentru a castiga cota de piata, in timp ce dvs. va bazati pe tactici de marketing traditionale. Trebuie sa investiti in marketingul online pentru a va mentine vizibilitatea in randul publicului tinta si pentru a ramane in discutie atunci cand publicul respectiv decide sa cumpere. Nu doriti sa fiti lasat pe dinafara in timp ce concurenta va mananca din ceea ce ar trebui sa fie cota dvs. de piata.


Dezvoltarea unei propuneri de valoare online

Elaborarea unei strategii de marketing online va ajuta sa va construiti propunerea de valoare online. Scopul propunerii de valoare este de a imbunatati experienta utilizatorului atunci cand cumpara produsul sau serviciul dvs. indiferent de persona clientului. Acest lucru inseamna ca marca dvs. se adreseaza mai multor tipuri de cumparatori, deoarece are un pret corect si este usor de achizitionat. Scopul este de a crea clienti fideli care iubesc produsele si brandul dvs. si care vor impartasi acest lucru cu familia si prietenii.


Cunoasteti-va clientii

Prin implementarea instrumentelor de feedback pentru utilizatori, puteti intelege mai bine sentimentul consumatorilor in jurul produselor sau serviciilor dvs. Pe piata digitala, este usor sa efectuati sondaje de piata si sa obtineti feedback-ul si recenziile clientilor. Acest lucru va ajuta sa rationalizati tacticile de marketing si sa va concentrati pe ceea ce va functiona cel mai bine pentru compania dumneavoastra. De asemenea, va ajuta sa ajustati produsele si serviciile pentru a fi cea mai buna solutie pentru piata dvs. tinta.


Ramaneti agili pe o piata competitiva

Brandurile de top isi ajusteaza constant brandul si experienta utilizatorului. Acest lucru le ajuta sa ramana inaintea concurentei, deoarece schimbarile raspund nevoilor sau dorintelor consumatorilor. Doriti ca si afacerea dvs. sa fie dinamica si agila, pregatita si capabila sa evolueze in functie de fluxurile si refluxurile dorintelor consumatorilor.


Strategia de marketing digital vs. campania de marketing online

Proprietarii de afaceri confunda adesea cei doi termeni, strategie si campanie, si ii folosesc in mod interschimbabil. Desi exista asemanari, o strategie de marketing digital este diferita de o campanie de marketing online, desi aveti nevoie de una pentru a o avea pe cealalta.

O strategie de marketing digital este planul pe care il aveti pentru campania dvs. de marketing. Aceasta analizeaza datele demografice, beneficiile produsului si platformele pentru a gasi succesul. Campania de marketing digital este actiunea efectiva pe care o intreprindeti. O strategie de marketing digital poate avea mai multe campanii de marketing online. S-ar putea sa aveti o campanie pe Facebook, in timp ce alta se desfasoara pe Instagram. Campaniile sustin si pun in aplicare planul dumneavoastra.


Strategia de marketing online vs. tactica de marketing online

La fel cum exista diferente intre o strategie de marketing online si o campanie de marketing online, exista diferente intre o strategie de marketing online si o tactica de marketing online. O tactica se aseamana mult cu o campanie, deoarece este actiunea pe care o intreprindeti pentru a implementa strategia de marketing online.

Tacticile sunt adesea sensibile la termen si implementate ca parte a unui plan de actiune. Acestea fac parte din campanie si presupun actiuni specifice.

De exemplu, strategia de marketing online ar putea consta in gasirea de persoane influente care sa va recomande produsul sau serviciul urmaritorilor lor. O tactica este contactarea unui anumit influencer pentru a vedea daca exista o potrivire intre marca dvs. si a acestuia. Tactica sprijina obiectivul general al strategiei si reprezinta inceputul unei campanii care se va folosi de statutul influentatorului pentru a starni interesul pentru produsul sau serviciul dumneavoastra.


Cum sa creati o strategie de marketing online

Elaborarea unei strategii semnificative este esentiala pentru succesul obiectivelor dvs. de vanzari. Strategia trebuie sa fie cuprinzatoare si sa includa mai multe fatete pentru a ajunge cat mai bine la publicul dvs. tinta. Iata 10 pasi pentru a crea o strategie de marketing online.


Pasul 1: Scrieti un Customer Persona

Un customer persona este un arhetip al clientului perfect, persoana care este cel mai probabil sa va cumpere produsele sau serviciile. Aceasta se bazeaza pe preferintele, comportamentele si punctele nevralgice ale oamenilor.

De exemplu, ati putea vinde bastoane de mers pe jos. Un client persona este o persoana in varsta, poate peste 60 de ani, care are probleme de mers din cauza unor probleme la genunchi sau la sold. Nu are echilibru si ar beneficia de utilizarea unui baston. Ati putea diferentia si mai mult aceasta persoana spunand ca este inca suficient de mobila pentru a nu avea nevoie de un mers pe jos. Cu cat veti fi mai specific in ceea ce priveste persoana, cu atat mai bine va fi marketingul dvs. orientat catre acest grup.

Pasul 2: Identificati toate obiectivele

Obiectivele ar trebui sa graviteze in jurul penetrarii pietei si al clicurilor digitale catre cumparare. Instrumentele, cum ar fi Google Analytics, va pot urmari si masura progresul si succesul. Obiectivele ar trebui sa fie clare si masurabile, astfel incat sa puteti afirma cu fermitate daca le atingeti. De asemenea, acestea ar trebui sa sprijine obiectivele dvs. de afaceri.

Un exemplu de obiectiv de marketing online ar putea fi obtinerea a 100 000 de impresii intr-o luna pentru un anunt pe Facebook. Acest lucru ar creste gradul de constientizare a marcii si v-ar oferi numarul de ochi necesar pentru a converti suficiente vanzari. Ati putea monitoriza rezultatele prin intermediul Facebook Ad Manager pentru a vedea daca anuntul dvs. atinge cifrele tinta. In caz contrar, s-ar putea sa fie nevoie sa cresteti cheltuielile pentru a ajunge la mai multi oameni.

Pasul 3: Elaborarea continutului potrivit

In functie de strategia dvs., veti dori sa personalizati continutul pentru a va indeplini obiectivele strategice. Continutul poate consta in texte publicitare, bloguri, postari pe retelele sociale sau carti albe, in functie de strategia dvs. generala si de campaniile pe care le utilizati. Creati un calendar de continut care sa asigure ca publicul dvs. primeste in mod regulat un flux continuu de continut. Acest lucru va mentine brandul dvs. in prim plan si va creste gradul de constientizare a acestuia.

De exemplu, daca strategia dvs. de continut consta in publicarea pe bloguri a unor sfaturi utile, asigurati-va ca publicati bloguri in mod constant. Acest lucru ar putea fi zilnic, saptamanal sau lunar, in functie de obiectivele dvs. Cheia este sa fii consecvent si sa respecti termenele de publicare, astfel incat publicul tau tinta sa primeasca continut proaspat si sa se astepte la el in anumite zile.

Pasul 4: Analizati canalele de marketing online existente

Evaluati ceea ce faceti in prezent si apreciati daca obtineti succesul pe care l-ati sperat. Acesta este momentul fie sa rafinati campaniile existente, fie sa le eliminati si sa mutati resursele bugetare in alte domenii care ar putea avea mai mult succes. De asemenea, este posibil sa explorati modalitati noi si interesante de inovare a domeniilor neperformante care, in opinia dumneavoastra, au inca valoare. De exemplu, va puteti da seama ca anunturile dvs. au avut rezultate mai bune decat va asteptati. In loc sa renuntati la anunturi, ar trebui sa lucrati cu o alta echipa de publicitate care are un istoric mai bun de succes.

Pasul 5: Implementati automatizarea pentru a eficientiza munca

Aruncati o privire la campaniile dvs. si la procesul prin care trebuie sa treaca publicul tinta pentru a va cumpara produsul sau pentru a va contacta. Acolo unde este posibil, automatizati lucrurile astfel incat sa nu fie nevoie sa cheltuiti timp si energie suplimentare pentru ele. Un exemplu de automatizare ar putea fi in generarea de continut. Este posibil sa aveti un calendar de continut pentru social media, iar unele platforme vor publica automat continutul pe un program pe platformele de social media relevante. Acest lucru elibereaza timp si energie pentru a va concentra pe alte sarcini.

Pasul 6: Asigurati-va ca sunteti optimizat pentru mobil

O multime de oameni digera continutul online de pe smartphone-uri. Acest lucru inseamna ca campania dvs. digitala trebuie sa fie optimizata pentru consumul mobil; in caz contrar, oamenii vor sari de pe site-ul dvs. Site-ul dvs. web ar trebui sa se incarce rapid, sa fie aliniat pentru vizualizarea pe mobil si sa fie usor de utilizat. Faceti sa fie usor pentru oameni sa cumpere de pe un telefon, sa se inscrie pe lista dvs. de e-mail sau sa va contacteze cu intrebari. Google prioritizeaza site-urile prietenoase cu dispozitivele mobile, astfel incat acest lucru ar trebui sa fie o prioritate de la inceput. Doriti sa oferiti Google toate motivele pentru a va cauta si clasifica site-ul. Aparitia in partea de sus a rezultatelor cautarii (SERP) este o strategie de marketing digital de sine statatoare, iar receptivitatea mobila este o tactica care va ajuta sa va pozitionati.

Pasul 7: Fiti usor de contactat

Piata dvs. tinta poate avea intrebari si va cumpara cu usurinta daca se raspunde rapid la aceste intrebari. Acest lucru inseamna ca trebuie sa fiti receptiv pe social media si sa va faceti timp sa raspundeti intrebarilor oamenilor in anunturi si postari pe social media. Cu cat sunteti mai implicat, cu atat este mai bine pentru brandul dvs.

De asemenea, veti dori sa va uitati la orice pagini de destinatie pe care le aveti. Evaluati apelul la actiune (CTA) de pe pagina si asigurati-va ca solicita in mod clar si concis vanzarea. Multi experti in marketing online recomanda testarea fractionata a CTA-urilor pentru a vedea care functioneaza cel mai bine si apoi trecerea la cel mai bun. Aceasta este o tactica pe care ati putea dori sa o folositi pentru a obtine cea mai buna reactie din partea publicului dumneavoastra.

Pasul 8: Alegeti tehnologia potrivita

Scopul este sa oferiti publicului dvs. tinta mesajele potrivite si contactul uman, acolo unde este cazul, fara a va inunda cu munca suplimentara. Utilizati sisteme CRM pentru a gestiona contactele, investiti in software de automatizare si utilizati tehnologia AI acolo unde puteti. Tehnologia este acolo pentru a sprijini eforturile dvs. de marketing online si, atunci cand este utilizata corect, va va reduce volumul de munca, astfel incat sa va puteti concentra pe sarcinile care sunt cele mai importante pentru a conduce noi afaceri. De exemplu, un CRM poate trimite automat e-mailuri de reamintire in numele dumneavoastra, eliberandu-va pentru apeluri telefonice si urmariri cu piste fierbinti.

Pasul 9: Reafirmati ceea ce va face unici

Fiecare afacere ar trebui sa aiba o propunere unica de vanzare (USP). Aceasta este ceea ce va diferentiaza si este o prioritate absoluta pe care trebuie sa o evidentiati atunci cand faceti marketing. Daca nu ati facut-o deja, identificati-va USP si scrieti-o. Incorporati-o in strategia dvs. de marketing, astfel incat publicul dvs. tinta sa poata vedea de ce ar trebui sa va aleaga pe dvs. in detrimentul concurentei. USP-ul dvs. trebuie sa fie intotdeauna clar pentru publicul tinta. Daca actualele dvs. campanii de marketing nu evidentiaza acest lucru, atunci trebuie sa va refaceti campaniile pentru a face acest lucru.

Pasul 10: Urmariti progresul

Ar trebui sa faca parte din procesul campaniei dvs. stabilirea unui sistem care sa urmareasca progresul. La urma urmei, doriti sa stiti daca campania dvs. este un succes si daca ar trebui sa fie duplicata si repetata. Alocati mai multe resurse campaniilor care produc rezultatele dorite si mai putine resurse campaniilor care nu produc ceea ce va asteptati de la ele. Toata lumea ar trebui sa cunoasca obiectivele campaniilor lor si sa fie pregatita sa le ajusteze in functie de necesitati pentru a oferi rezultate mai bune care sa corespunda obiectivelor. Acest lucru face parte din a fi o companie agila care se poate adapta dupa cum este necesar la informatiile in timp real.


5 tipuri de strategii de marketing online

Atunci cand dezvoltati o strategie de marketing online, luati in considerare obiectivele dumneavoastra, ceea ce publicul este cel mai receptiv si bugetul dumneavoastra. Unele strategii au nevoie de mai mult timp pentru a da rezultate decat altele, asa ca trebuie sa cantariti optiunile pentru a vedea care este cea mai buna pentru compania dumneavoastra.


Marketingul continutului

Marketingul de continut este o strategie comuna pentru multi proprietari de afaceri. Aceasta se concentreaza pe crearea si distribuirea de continut valoros, relevant si consistent catre un public tinta. Acest continut este menit sa atraga oamenii catre brand si sa le pastreze interesul de a cumpara si de a afla mai multe. Cel mai comun tip de marketing al continutului este blogging-ul.

Atunci cand scrieti pe blog, nu va prezentati produsul. In schimb, le oferiti cititorilor perspective, sfaturi si informatii valoroase care ii vor ajuta fie la serviciu, fie acasa. De exemplu, daca sunteti antreprenor general, ati putea avea un blog despre cum sa faceti lucrari de intretinere in casa. Acesta este un lucru pe care publicul dvs. probabil ca nu va va angaja sa il faceti, dar construieste credibilitate si incredere in randul lor, deoarece va vad ca fiind sursa de referinta pentru toate lucrurile legate de reparatii si remodelare a locuintei. De asemenea, ati putea incorpora liste de decoratiuni de sarbatori si retete de petreceri care vor da companiei dvs. o nota umana.

Majoritatea formelor de marketing online sunt un tip de marketing de continut. Le vom analiza mai detaliat mai jos, deoarece fiecare are avantajele si dezavantajele sale.


Publicitatea platita

Majoritatea proprietarilor de afaceri sunt familiarizati cu publicitatea platita. Acestea sunt anunturi si reclame la televiziune sau radio. Cand vine vorba de publicitatea digitala platita, anunturile sunt amplasate pe site-uri web, motoare de cautare sau platforme de socializare. In publicitatea platita, cumparati spatiu publicitar care utilizeaza resurse digitale pentru a specifica cine vede anuntul.

Motoarele de cautare si site-urile web colecteaza module cookie care ii ajuta pe agentii de publicitate sa adapteze anunturile in functie de ceea ce consumatorii cauta online. Atunci cand vizitati un site web despre cumpararea unei masini, vedeti dintr-o data anunturi despre masini pe toate site-urile pe care navigati si pe retelele de socializare. Acesta este motivul pentru care anunturile digitale sunt atat de atractive. Sunt necostisitoare in comparatie cu publicitatea traditionala si pot fi directionate in mod explicit catre audiente despre care stiti ca corespund caracteristicilor dvs. demografice sau persoanei clientului.

Unul dintre aspectele placute ale publicitatii platite in spatiile digitale este bugetul alocat. Spatiul digital permite celor cu bugete mici sa vizeze acelasi grup ca si cei cu un buget mare. Acest lucru face ca publicitatea platita sa fie accesibila pentru proprietarii de afaceri mici.


Marketing prin e-mail

Daca aveti deja o lista de urmaritori, exista software de marketing prin e-mail care va ajuta sa trimiteti e-mailuri concepute pentru a-i converti in vanzari. Puteti amesteca marketingul prin e-mail cu continut util care nu este direct de vanzare, cum ar fi trimiterea lor la cel mai recent blog sau lista de sfaturi, dar scopul este de a converti e-mailurile in clienti.

Atunci cand construiti o lista de e-mailuri, veti avea nevoie de un opt-in de la una dintre celelalte campanii de marketing, cum ar fi publicitatea sau blogurile. Atunci cand capturati e-mailul, asigurati-va ca aveti un proces dublu de opt-in pentru a impiedica robotii de spam sa se inscrie in lista dvs. si sa fie piste moarte. Odata ce aveti o lista, segmenteaz-o, astfel incat sa puteti avea grupuri de persoane client care vizeaza date demografice specifice.

Stai departe de cumpararea unei liste, deoarece acestea sunt adesea vazute ca spam si etichetate ca atare. Nu doriti sa fiti marcat ca spammer, deoarece acest lucru face ca marketingul prin e-mail sa fie mult mai dificil. Aveti rabdare cu lista dvs. si fiti consecvent in a le trimite continut. Unii oameni s-ar putea dezabona, dar este in regula. Oricum, doriti sa ii cultivati pe cei care sunt piste bune pentru dumneavoastra.


Marketing social media

Marketingul social media utilizeaza platformele social media pentru a va promova si vinde produsele si serviciile. Nu este vorba de anunturi achizitionate pe platforma de social media, ci de continut nou si curatoriat pe care credeti ca publicul dvs. il va gasi valoros. Acestea pot fi recenzii ale produselor, marturii, meme-uri, infografice sau alt continut care educa si distreaza publicul. Scopul este sa va cresteti numarul de utilizatori ai retelelor de socializare pana la o lista considerabila care sa va permita sa promovati produse sau servicii si vanzari direct catre publicul tinta.

Cresterea numarului de persoane care va urmaresc poate lua timp, dar acesta este motivul pentru care doriti sa produceti in mod constant continut pe care grupul dvs. tinta va dori sa il partajeze. Adesea, atunci cand se construieste o audienta, marketingul pe social media este combinat cu publicitatea pe social media pentru a creste audienta si a construi o audienta loiala. Consultati statisticile si tendintele noastre de top privind social media pentru a afla mai multe.


Marketingul influentatorilor

Influencerii sunt persoane care au un numar mare de adepti pe social media ca urmare a continutului pe care il publica sau a statutului lor de celebritate. Obtinerea unui influencer care sa va promoveze marca pe canalele sale de socializare poate contribui in mare masura la crearea unui numar mai mare de persoane care va urmaresc si la cresterea vanzarilor. In esenta, influencerii va sustin produsul sau serviciul. Unii influenceri vor face acest lucru contra cost, in timp ce altii o vor face pentru produse sau servicii gratuite. Fiecare este diferit, asa ca va trebui sa contactati influentatorul pentru a vedea care este configuratia sa.


Concluzie

Dezvoltarea unei strategii de marketing digital care sa functioneze necesita timp si efort. Este posibil sa folositi diferite tactici si campanii pentru a va atinge obiectivele finale de vanzari si constientizare a marcii. Aveti rabdare cu strategia dvs. si masurati succesul, astfel incat sa puteti ajusta tacticile dupa cum este necesar.

Intrebari frecvente (FAQ)

- Care sunt cei sapte C ai marketingului digital?

Cei sapte C ai marketingului digital sunt:

  • Clientul: Cui ii vindeti?
  • Continutul: Ce le spuneti?
  • Concurenta: Cine sunt concurentii dvs. si ce spun ei?
  • Comunitatea: Construiti un public fidel.
  • Comoditate: Faceti sa fie usor sa cumparati
  • Consistenta: Fiti o resursa pe care clientii dvs. se pot baza pentru continut regulat.
  • Conversia: Creati continut pentru a converti in vanzari.

- Ce ar trebui sa includa o strategie de marketing online?

O strategie de marketing online ar trebui sa includa o persoana a clientului, continut captivant si rezultate masurabile.


Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu - Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!

Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.


Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google

Informații de contact

Nume Companie

Agent Promovator

Persoana de contact

Mario Grigorescu, Consultant Marketing Online

Telefon

0741919919

E-mail