La aniversarea de 15 ani, Somfy România atinge vânzări record și lansează un produs revoluționar pentru piața smart home

TaHoma Somfy Romania TaHoma Somfy Romania

Somfy România, lider în furnizarea de sisteme de control automatizat pentru tehnica de umbrire și acces în locuințe și clădiri comerciale, dar și un jucător cheie pentru soluții smart home, aniversează 15 ani de existență pe piața locală și anunță afaceri în creștere, de peste 40%, pentru prima jumătate a anului curent, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pentru anul viitor, previziunile financiare plasează business-ul la peste 20 milioane de lei. 


Sistemele de automatizare pentru umbrirea de exterior și de interior, soluțiile de acces și cele dedicate casei smart au fost principalii factori de creștere în vânzările companiei. 

Dacă înainte de pandemie, automatizările pentru rulouri reprezentau principala categorie în vânzări, în ultimii doi ani, cererea de automatizări pentru sistemele de umbrire pentru interior s-a dublat de la an la an, urmată de o accelerare a sistemelor de umbrire de exterior: pergole, copertine și soluțiile pentru casă inteligentă, rezultate care reflectă noua realitate și schimbarea în stilul de viață și de locuit al clienților finali.


O contribuție importantă la evoluția pozitivă a activității au avut-o și partenerii Somfy, relațiile solide rezistând provocărilor prin care trece întreaga industrie.


”Cu ocazia aniversării locale ne mândrim cu o evoluție spectaculoasă a business-ului, având o dinamică similară cu cea a grupului, de peste 40%. Totuși, situația pandemică din ultimul an a cauzat un dezechilibru între cererea pieței și stocurile existente, alături de presiunea prețului materiei prime și penuria globală de componente electronice, ceea ce a dus către restanțe în livrare, dar pe care încercăm să le stingem spre finalul anului. Depunem eforturi pentru a minimiza impactul acestor fenomene asupra partenerilor noștri și a clienților finali și mizăm pe o revenire a situației spre final de an. Chiar și în aceste condiții, ne așteptăm să închidem anul financiar 2021 cu o creștere comparabilă cu cea de anul trecut”, a declarat Vlad Rovo, Country Manager Somfy România și Moldova.


TaHoma® Switch, un nou produs revoluționar pe piața smart home din România


În ciuda provocărilor globale în curs de desfășurare, Grupul Somfy continuă să investească în inovare, iar în ultimii 10 ani a lucrat să transforme ecosistemul de casă inteligentă în cel mai complet și mai deschis de pe piață. Astfel, la începutul anului a lansat pentru clienții finali - TaHoma® Switch, primul control inteligent care centralizează și controlează echipamentele inteligente din locuință, printr-o simplă apăsare de buton. TaHoma® Switch este compatibilă cu aproape 300 de game de produse Somfy și de la mărci partenere. 

Somfy România a introdus recent și pe piața locală Tahoma Switch, care va aduce în casele românilor un control inteligent complet, și mai multă personalizare, simplificare și un nivel ridicat de confort pentru momentele petrecute în interior.


În același timp, Somfy își propune să joace un rol cheie în a-și ajuta partenerii să-și digitalizeze afacerea și să le simplifice instalarea și întreținerea produselor, dar și interacțiunea cu clienții finali. Astfel, lansează TaHoma® Suite, cea mai recentă inovație dedicată profesioniștilor, care face conectivitatea mai simplă, mai accesibilă și mai intuitivă. 


Într-un context de piață atât de particular și dinamic, tendințele de locuit s-au schimbat, întrucât perioada pandemică ne-a întărit aspectele fundamentale, oamenii fiind preocupați acum de căutarea confortului și salvarea de consum energetic. 

”Lucrul de acasă i-a determinat pe clienți să investească mai mult ca oricând în starea lor de bine și confortul lor din interior. Un alt aspect pe care îl observ este creșterea conștientizării către performanța energetică și vedem aici investiții semnificative în sisteme de umbrire solară și automatizarea acestora. Tot mai mulți își doresc o casă inteligentă și astfel, să realizeze economii de energie. Calculele noastre ne indică faptul că anul acesta vom depăși pragul de 10.000 de obiecte conectate în cloud, pe teritoriul României”, completează Vlad Rovo.



Momente cheie în cei 15 ani de existență Somfy România:



2017

- Transferul din Ungaria către un management local, prin numirea în funcția de Country Manager pe Vlad Rovo

- Înființarea unui punct de lucru la București, mutarea într-un nou sediu, cu sală de formare și depozit dotat cu tehnologie modernă

- Lansarea în România a soluțiilor de casă conectată, precum și a tehnologiei IO-homecontrol, prima tehnologie radio bidirecțională din domeniul sistemelor de umbrire și acces.

 2018 - Lansarea programului Somfy Expert în care au fost înrolați partenerii specializați Somfy care se adresează clienților finali

- Implementarea unui sistem CRM și a unui sistem ERP

- Lansarea gamelor de produse inteligente pentru supraveghere video și controlul temperaturii

- Aderarea ca membri în organizații cu focus pe Eficiență Energetică: RoGBC, Asociatia KNX

 2020 - Asocierea în ROENEF și contribuția la elaborarea "Ghid de finanțare casă eficientă energetic – AFM”

- Lansarea seriei de webinarii în timpul lockdown-ului pentru formarea partenerilor

- Cea mai bună dinamică de creștere a afacerilor de la înființarea companiei

2021 - Implementarea soluțiilor Somfy în cadrul unor proiecte de referință precum Sea ON Mamaia sau Nordis Mamaia Faza 1 în segmentul rezidențial-hotelier sau sediul Messer România Gaz, noul sediu Kärcher România din București, sediul Leier România din județul Alba, Inna Schaeffler Brașov - Clădirea nr 3, Fabrica AMF Brums din Roman, Centrul Logistic Mega Image din Ștefănești, în segmentul clădirilor comerciale și industriale.

- Peste 10.000 de echipamente conectate în cloud, pe teritoriul României