Daca un magazin offline se serveste de vitrina pentru a atrage clientii, in cazul unui magazin online, acest scop este indeplinit de imagini. De aceea, imaginile reprezinta o parte esentiala in procesul de optimizare a afacerii tale online. Odata cu aparitia Google images, o impresionanta parte a traficului a fost preluata de cautarile in functie de imagine. Conform kissmetrics.com, continutul insotit de imagini relevante beneficiaza de 94% mai multe vizualizari in comparatie cu textul simplu. Gandeste-te la impactul pozitiv generat de folosirea imaginilor potrivite si corect optimizate pentru afacerea ta online! Iata ce trebuie sa ai in vedere atunci cand alegi si optimizezi seo imaginile site-ului tau:
Alegerea imaginilor relevante
Exista diverse surse gratuite unde poti cauta poze potrivite pentru site-ul tau: pixabay.com, canva.com sau flickr.com. Poti, de asemenea, sa salvezi imagini din Google images, insa, ca sa te asiguri ca acestea nu au copyright, trebuie sa selectezi optiunea instrumente de cautare> drepturile de utilizare > etichetate cu permisiunea de reutilizare.
Dimesiunile imaginilor
Imaginile folosite pe site-ul tau trebuie sa fie clare, de buna calitate, insa nu trebuie sa aiba dimensiuni foarte mari, pentru ca acest lucru afecteaza viteza de incarcare a site-ului tau. Este recomandata folosirea imaginilor sub 70kb.
Denumirea imaginilor
Redenumeste imaginile in functie de continutul acestora, pentru a indica motoarelor de cautare despre ce este vorba in respectivele imagini. Foloseste in denumirea imaginii cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta. Este importanta, de asemenea, completarea detaliilor imaginii, din Properties> Details, Title, Subject si Tags.
Foloseste ALT textul
Google nu poate sa vizualizeze imaginile, de aceea Alt textul este utilizat pentru a descrie ce contine o imagine. Folosirea Alt textului este esentiala in procesul de optimizare seo al imaginilor, pentru ca este singura modalitate pentru a-i oferi motorului de cautare informatii referitoare la continutul imaginii. Alt textul ales trebuie sa fie clar, descriptiv, concis si sa nu contina un exces de cuvinte cheie. Pentru a obtine un Alt text potrivit, imagineaza-ti ca descrii o fotografie unei persoane nevazatoare. Alt textul ales de tine va aparea in momentul in care muti cursorul deasupra imaginii respective.
Daca vei respecta sfaturile de mai sus atunci cand optimizezi imaginile pentru site-ul tau, vei beneficia de un trafic mai mare si de un numar mai mare de conversii.