Proiectul GLAMI Fashion (Re)search de cercetare pe termen lung a pieței e-commerce din România lansează noi informații cu privire la impactul pandemiei COVID-19 asupra cumpărăturilor de vară și a vacanțelor de vară.
Datele au fost colectate printr-un chestionar între 13-16 iulie 2020 de la vizitatorii site-ului www.glami.ro și utilizatorii social media GLAMI România.
Constatările studiului? 1 din 3 români (34%) nu va merge în vacanță în această vară. Cei care vor merge (27%) vor opta pentru o vacanță în România. La polul opus, există și români care sfidează pandemia: 9% vor pleca în vacanță în străinătate.
În ce privește obiceiurile de consum, 29% dintre respondenți nu vor cumpăra decât articole esențiale (tricouri, sandale), iar 10% nu vor face shopping pentru haine noi vara aceasta.
Studiul „COVID-19 - A doua zi” a avut ca scop identificarea schimbărilor în obiceiurile de cumpărături și comportamentul consumatorului în cadrul perioadei de alertă în România, când au fost diminuate condițiile de carantină și de izolare, iar românii au avut posibilitatea de a călători și chiar de a-și planifica vacanța.
Câteva alte chestiuni pe care le abordează studiul se referă la planificarea bugetară pentru perioada viitoare, împărțirea cumpărăturilor între magazinele online și magazinele fizice pe tot parcursul verii - toamna anului 2020, planificarea pentru noul an școlar. Studiul complet îl puteți găsi aici: https://www.fashion-research.ro/covid-19-a-doua-zi
Planurile de vacanță, date peste cap de coronavirus
Întrebați dacă mai planifică sau nu să plece în vacanță anul acesta, 27% dintre respondenți au răspuns că vor pleca în vacanță în România, la fel ca în fiecare vară, însă 34% au declarat că vor rămâne acasă în această vară, din cauza pandemiei COVID-19. 15% nu sunt siguri și 9% au declarat că vor pleca în vacanță în străinătate, deoarece nu se tem de virus.
În ceea ce privește preferințele pentru destinații (mare vs. munte), 56% dintre respondenți au declarat că ar alege o locație pe litoral, în timp ce 40% ar opta pentru o vacanță la munte (drumeție, ciclism etcetera) și 4% pentru ambele.
Referitor la cumpărăturile de sezon, 29% ar cumpăra doar articole de sezon de bază pentru vacanța lor (precum costume de baie, sandale, pantaloni scurți, tricouri), în timp ce 20% au răspuns că vor achiziționa produse noi, deoarece au nevoie de relaxarea oferită de o vacanță de vară. 10% nu vor cumpăra haine noi pentru vacanța de vară.
GLAMI, în câteva cuvinte
GLAMI România a fost lansat în iunie 2017. Primul motor de căutare e-fashion din România are peste 300 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste 700.000 de produse de la +12.000 de mărci. La nivel mondial, platformele GLAMI sunt vizitate de peste 45 de milioane de utilizatori în fiecare lună. În cele 15 țări în care operează GLAMI, există +7 milioane de utilizatori care urmăresc activ conținutul social media pe canalele GLAMI.
Proiectul de cercetare GLAMI Fashion (Re)search poate fi găsit aici: https://www.fashion-research.ro/
_ * _
Pentru alte informații și solicitări, vă rugăm contactați:
Andreea Paleologu
Brand & PR Specialist
M: +40732 710 894