v8 a creat pentru Kaufland primul dicționar vizual al expresiilor românești despre mâncare

Vizual campanie v8 și Kaufland - Pe Limba Românilor Pe Limba Romanilor - vizual

Pe cât este mâncarea românească de gustoasă, pe atât este și limbajul nostru de savuros. Expresiile populare cu referire la hrană sunt atât de plastice încât ne lasă gura apă sau ne fac să zâmbim. Într-o lume în care referințele culturale vin de pe toate meridianele, sintagmele care ne colorează vorbirea riscă să se piardă, tradițiile românești de asemenea, dacă nu facem un efort pentru a le readuce în discuție. La fel și produsele alimentare românești, autentice, făcute după rețete de odinioară, care pot fi ignorate pe rafturile hipermarketurilor.


Astfel, pentru a ajuta la conservarea acestora, Kaufland lansează primul dicționar vizual pentru toate gusturile și generațiile, care reunește produsele culinare autohtone cu expresiile românești asociate cu mâncarea.


https://www.youtube.com/watch?v=4slesaVhVQQ&t=2s


Expresii precum: „câini cu covrigi în coadă”, „frate, frate, da’ brânza-i pe bani”, „a fi zgârie brânză, ” „a mânca răbdări prăjite”, „a face cu ou și cu oțet” sau „a freca la icre” au fost puse în scenă și exemplificate cu ajutorul produselor Vreau din România. 


https://www.youtube.com/watch?v=gQFyrAp2QOs&t=1s 


https://www.youtube.com/watch?v=e2Tzr5h6u_k


v8 și Kaufland au analizat produsele Vreau din România și au făcut pairing între produse și expresii, pe care ulterior le-au și ilustrat alături de o serie de artiști români.  


„În epoca Social Media, vizualul primează. Pornind de la această premisă, am creat scena pe care expresiile românești pot străluci și am redat în mod creativ un conținut care poate primi like-uri, comentarii și share-uri. Rețeta pentru acest demers s-a bazat pe multă documentare, dar și pe munca de echipă - regizori, scenariști și ilustratori. Credem în importanța patrimoniului cultural și vom continua să susținem conservarea acestuia, pentru generațiile viitoare”, a declarat Alina Golopența, Director Marketing, Kaufland România și Republica Moldova.


Dicționarul vizual este format din două componente: show-ul online Pe Limba Românilor și ilustrațiile expresiilor făcute de artiști români, culese de One Night Gallery și lansate într-o secțiune dedicată pe dexonline.ro.


„Ce poate fi mai distractiv decât să-ți imaginezi originea expresiilor românești cu și despre mâncare pe care să le ilustrezi ad literam cu produse din gama proprie Kaufland Vreau Din România? Vremurile evoluează mai rapid ca niciodată, iar principala sursă de informare pentru cei din generația tânără rămâne contentul vizual, în orice format. Am adus pe Social Media o serie de expresii românești și ne-am propus să le transformăm în «influenceri». Pe Limba Românilor este un omagiu al generației mele, cei crescuți cu mese pline de mâncăruri gătite în casă, din produse locale, față de gustul delicios al acelor timpuri”,  a declarat Adina Stănescu, Creative Director v8.


Pe lângă cele cinci episoade difuzate în mediul online, proiectul include și un dicționar vizual și virtual al expresiilor românești cu mâncare, realizat în colaborare cu mai mulți ilustratori români. Acesta este primul dicționar de acest fel și cuprinde 30 de expresii românești, care leagă graiul de stomac: https://dexonline.ro/expresia-zilei/17. 



Kaufland - Vreau din România


Kaufland a relansat marca proprie Vreau din România, un manifesto al tradiției și al culturii noastre. Este România pe care o știm din viață, din poveștile bunicilor, din plaiurile cu dor, din curajul eroilor, din ochii oamenilor din jurul nostru. 


Vreau din România te îndeamnă să te conectezi din nou la origini, prin gust și tradiție. În noile straie, lucrate de mâini românești, de artiști, de meșteșugari, de făuritori de gust, sunt toate culorile universului și ele prind formă în floarea vieții.  



Echipa v8

Adina Stănescu – Creative Director

Andreea Siran – Senior Copywriter 

Laura Fluture – Senior Art Director 

Paul Traian – Copywriter 

Adriana Paulică – Art Director 

Rareș Boghiu – Art Director 

Alexandra Coancă – Account Manager

Corina Angearu – Client Service Director 

Ionuț Andrei – GM & Strategy Director 

Andrei Dragu – Chief Operations Officer 



Echipa Kaufland 

Alina‑Roxana Golopența – Marketing Director

Silviu Buidan - Head of Digital Marketing

Maria Ionescu - Senior Marketing Specialist

Valeria Romanciuc - Social Media Marketing Specialist

Iustin-Răzvan Moței - Social & Online Marketing Specialist

Cosmin Ezaru – Creative Marketing Director 


Producție 

Saga Film 


Regizor

Nicolae Constantin Tănasă


Compania v8 este un business 100% românesc, înființat în 2013, poziționându-se în piață ca agenția care oferă clienților săi campanii care dau dovadă de curaj atât din punct de vedere creativ, cât și strategic, sub sloganul „ideas for growth”. Printre clienții v8 s-au numărat, din 2013 până în prezent, Kaufland, Sensiblu, Omniasig, Orange, Sanofi, Cris-Tim, BRD, Napolact, Vodafone, Radio Guerilla, Johnson&Johnson, Dr. Oetker, Bioderma, Park Lake, Selgros, Bergenbier sau Zentiva.