Daca iti cauti un nou loc de munca, esti pe cale sa fii promovat sau vrei sa iti maresti baza de clienti, e bine sa stii ca ceea ce ce rezulta dintr-o simpla cautare dupa numele tau in Google iti poate zadarnici rapid toate eforturile.
Dar cat de mult poate cantari imaginea online asupra carierei tale? Foarte mult, avand in vedere ca vei fi “google-it”. Se estimeaza ca 75% dintre departamentele de resurse umane ii cauta pe candidati in Google in timpul procesului de angajare. Si asta e in plus fata de viitorii colegi, clienti sau parteneri de afaceri, care te vor cauta la randul lor.
Prima impresie conteaza
Informatiile care vor aparea la cautari vor da tonul pentru prima impresie despre cine esti din punct de vedere profesional si personal.
Patrick Ambron, co-fondator si CEO al Brand Yourself, arata la ce sa fii atent cand iti cauti numele in Google si care sunt cele mai frecvente cinci rezultate ce iti pot distruge cariera.
"Gandeste-te la prima pagina a rezultatelor cautarii ca la un CV al imaginii tale online. O prima pagina - plina de un blog personal frumos, profiluri profesionale active si cele mai recente realizari si contributii ale tale la industria in care activezi - va lasa o impresie mult mai buna decat una cu putine sau zero rezultate pozitive despre tine. In cel mai rau caz, prima pagina ar putea include un rezultat negativ sau doua. Daca nu ai dat inca o cautare dupa numele tau in Google, fa-ti timp si vezi ce rezulta. Asigura-te ca dai cautare incognito, pentru a obtine rezutate relevante", spune Ambron.
De ce tip de rezultate negative in Google trebuie sa te feresti? Potrivit unei reguli simple, daca nu ai vrea ca HR-ul sa stie ceva despre tine, atunci poti considera acel lucru drept unul negativ.
Nu trebuie sa fii neaparat o persoana rea sau un criminal pentru a gasi unul sau doua rezultate negative cand iti cauti numele in Google. Exista 5 tipuri frecvente de rezultate negative.
1. Mentiuni negative in presa
Cu atat de multe site-uri de stiri locale si focusate pe industrie, este mai usor ca niciodata sa apari in ziar. In domeniul tehnologiei, au fost cazuri de co-fondatori criticati pentru ceea ce au spus in trecut, castigand astfel atentie nedorita din partea presei.
2. Informatii despre probleme cu legea
Daca ai avut vreodata probleme cu legea sau ai fost implicat in vreun proces in instanta, este foarte probabil ca acestea sa fi fost consemnate public si a apara in Google la o simpla cautare dupa numele tau. Fie ca este vorba doar de o mentionare a numelui tau intr-un dosar sau de o sanctiune din partea politiei pentru ca in studentie ai fost la petrecerea nepotrivita si timpul nepotrivit.
3. Comentarii negative din partea clientilor
Site-urile de critici sub anonimat precum Yelp ii permit oricui doreste sa isi exprime frustrarile legate de afacerea ta (chiar daca unele comentarii nu sunt adevarate). Aceste tipuri de site-uri sunt o reala problema, deoarece includ forumuri deschise pe care nu le poti controla .
4. Razbunari din partea fostilor parteneri
Despartirile au tendinta de a scoate ce e mai rau din oameni si cum emotiile sunt la intensitate maxima, te-ai putea trezi cu unele mentiuni pe Internet la adresa ta nu tocmai placute. Publicarea de imagini cu fostul partener in ipostaze porno reprezinta cea mai utilizata metoda de razbunare, dar si cel mai daunator tip de rezultat la cautarea in Google.
5. Calomnii pe blog sau site
Fie ca ai suparat pe cineva sau ai deranjat pe cine nu trebuia, respectiva persoana ti-ar putea “dedica” un blog intreg sau ar putea publica pe un site informatii despre cum ai nedreptatit-o.
Chiar daca ai evitat toate situatiile mentionate mai sus, tine cont de faptul ca exista, probabil, cel putin o persoana care are acelasi nume cu al tau. Iar daca nu lucrezi la imaginea ta online, devii vulnerabil, riscand ca altcineva sa-ti creeze o reputatie online negativa. Spre exemplu, Pete, co-fondator al BrandYourself, a fost confundat cu un criminal care poarta acelasi nume.
Cum previi aparitia unui rezultat negativ la cautarea numelui tau in Google si ce faci in cazul in care deja apare unul? Evident, primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa eviti sa postezi ceva ce te-ar putea pune intr-o lumina proasta. Ai grija la setarile de confidentialitate si gandeste-te de doua ori inainte de a impartasi ceva pe retelele de socializare. Chiar daca ii cunosti pe toti din lista ta, nu poti sti daca vreunul dintrei ei nu va scoate din context ceva din ce scrii tu si sa arate altora.
Singura strategie eficienta de combatere sau prevenire pe termen lung a rezultatelor nedorite in Google este sa iti construiesti o prezenta online activa si pozitiva. Acest lucru implica realizarea unui site personal, a unui blog sau a unor conturi pe retele profesionale si apoi postarea constanta de informatii pe acestea.
5 rezultate in Google care iti pot distruge cariera
Sursa: DailyBusiness