Canicula nu îi afectează pe toţi. O întreagă industrie de produse estivale are de câştigat de pe urma creşterii temperaturii, direct proporţională cu cea a vânzărilor. Loţiuni de plajă, pălării, ochelari, haine, băuturi, îngheţată - toate aduc încasări uriaşe.
Şi mulţi dintre cei care nu au plecat încă în concediu la munte sau la mare îşi petrec timpul liber la cumpărături. O vacanţă bine organizată începe cu... pregătirile de vacanţă: pălării, ochelari de soare, costume de baie, loţiuni de corp. Şi lista poate continua.
Există o industrie întreagă de sezon care încurajează consumul. Şi cei care nu sunt pe malul mării caută să se răcorească.
Vânzările de produse pentru camping, de aparate de aer condiţionat şi de umbrele au crescut. Cod galben de căldură înseamnă undă verde la băuturi răcoritoare sau îngheţată, scrie stiri.tvr.ro.
Studiile arată că, în perioada verii, un român cumpără în jur de 22 de îngheţate pe care dă cam 50 de lei. În plus, vânzările de apă îmbuteliată cresc cu o treime. O altă vedetă a vânzărilor este berea. Ca să atragă mai mulţi clienţi, companiile au lansat şi diferite mixuri cu sucuri de citrice.
Specialiştii explică însă că aceste tipuri de bere pot cel mult potoli pofta de dulce, nu şi setea. Şi cum codurile meteorologice de caniculă continuă, şi vânzările vor creşte direct proporţional cu nivelul mercurului din termometre.
Afaceri care dau roade la temperaturi ridicate
Sursa: Dailybusiness