Angajatorii care pierd datele din Registrul electronic de evidenta a salariatilor pot sa recupereze, incepand cu 7 iunie, informatiile din Revisal de la inspectoratul teritorial de munca unde se afla in evidenta, potrivit unei informari a Inspectiei Muncii.
Facilitatea pusa la dispozitia angajatorilor pare sa fie valabila doar in teorie, pentru ca in practica situatia difera de la un inspectorat teritorial de munca la altul.
Potrivit HG 500/2011 care reglementeaza Registrul electronic al salariatilor, angajatorul este obligat sa pastreze datele din Revisal pentru o perioada de timp indelungata, iar periodic trebuie sa salveze informatiile din aplicatia informatica pe un suport de stocare extern, astfel incat sa aiba acces la ele si pe viitor.
Daca se intampla ca angajatorul sa isi piarda informatiile din Revisal fie pentru ca nu a salvat baza de date, fie pentru ca pierdut suporturile pe care salvase datele, poate, in teorie, sa le recupereze de la inspectoratul teritorial de munca de care apartine, potrivit informarii Inspectiei Muncii.
"Furnizarea datelor din Registrul general de evidenta a salariatilor pentru refacerea continutului sau la angajator, prin preluarea informatiilor din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii, conform Hotararii Guvernului nr. 161/2006, cu modificarile ulterioare este de 50 lei/registru de cel mult 1 MB, plus 10 lei pentru fiecare MB suplimentar".
Alba-neagra cu recuperarea datelor din Revisal
Sursa: Daily Business