Alexandru Rizea, proprietarul Lemet a dezvoltat brandul Lem’s în urma cu ceva vreme, iar în 2015 compania a investit peste 8 milioane de lei în rețeaua de magazine de mobilă. În prezent rețeaua LEM’S are cea mai mare acoperire la nivel național, aproape 70.000 mp de retail amenajați în aproape toate județele țării, dar Alexandru Rizea vrea mai mult în 2016.
1. Lem’s deține peste 80 de magazine în România. Care a fost evoluția angajărilor în primele 9 luni din 2015 și câți angajați are compania astăzi?
Lemet este producător de mobilă, iar Lem's este brandul dezvoltat de noi pentru comercializarea produselor fabricate de Lemet și a produselor care completează gama. În urmă cu câțiva ani, Lemet a decis să deschidă și magazine proprii, administrate direct. Personalul care conduce și operează aceste magazine este angajat Lemet, iar în cursul anului 2015 a creat 190 de locuri de muncă și a facut recrutările necesare pentru activitatea în magazinele proprii, dar și pentru cele două noi linii de fabricație: finisaj și prelucrare lemn masiv. Numărul total al angajaților Lemet depășește 700.
2. Fiecare domeniu de activitate are particularitățile lui. Care sunt caracteristicile acestui domeniu? Care sunt calitățile pe care le căutați la un potențial angajat?
Noi avem experiența mare în recrutare, dar și în formarea oamenilor. În procesul de recrutare, includem în echipa noastră oameni al căror potențial credem că ii va ajuta să se integreze și să ducă mai departe firma, respectând principiile de baza ale organizației. Unul dintre aceste principii este orientarea către client.
3. Cum se fac recrutările?
Activitatea de recrutare este una permanentă. Avem grijă de oameni din momentul depunerii intenției de a se angaja la noi și avem întotdeauna rezerve de oameni care doresc să lucreze la noi. Am lucrat pentru a ne construi imaginea unui angajator serios, care îșî ține promisiunile și care tratează oamenii ca fiind valori vii, care doresc să se dezvolte și să fie apreciați.
4. Cum îi pregătiți pe oamenii care lucrează aici?
Vorbim în primul rând de șansa de a se pregăti într-o organizație care învață, care creează și transmite cunoștințe. Fiecare om urmează perioada de pregătire, înainte și după angajare, pentru a ajunge repede să poată face față cerințelor postului. Apoi urmează pregătirea specifică pentru perfecționare.
5. Care sunt valorile pe care compania le promovează în rândul angajaților ei?
Noi credem că munca este bună doar în măsura în care cel ce muncește câstigă libertate, răsplată, recunoaștere și speranță.