Inca din 2010, regimul de impozitare al tichetelor de masa s-a schimbat si, odata cu acesta, si perceptia angajatorilor cu privire la eficienta lor. Daca sunt analizate, atent costurile generate de acordare a tichetelor de masa comparativ cu costurile veniturilor salariale de baza, se poate remarca cu usurinta ca sunt un instrument avantajos pentru recompensarea angajatilor.
Tichetele de masa pot fi acordate doar angajatilor, pentru zilele in care acestia sunt prezenti la locul de munca. Diferenta majora fata de venitul salarial de baza este ca veniturilor acordate sub forma de tichete de masa se aplica doar impozitul pe venit de 16%.
Salariul unui angajat implica multe alte taxe pe langa impozitul pe venit, platite de angajator, pe de o parte si de angajat prin retinere la sursa, pe de alta parte: contributia la fondul de somaj, contributia la asigurarile sociale, contributia la asigurarile sociale de sanatate, contributiile la fondurile de concedii si indemnizatii la fondul de garantare al platii creantelor salariale si fondul de accidente de munca si boli profesionale. Toate acestea inseamna aproape 45% impozite iar procentul poate fi mai mare in cazul conditiilor de munca speciale unde CAS-ul platit de angajator este mai mare.
Toate aceste taxe si impozite se pot deveni economii pentru angajator si angajat prin reducerea cheltuielilor cu taxele pentru veniturile acordate sub forma de tichete de masa. Impozitul platit pentru acestea se calculeaza simplu, prin aplicarea cotei de 16% asupra valorii tichetelor acordate intr-o luna.
Tichetele de masa sunt avantajoase din punct de vedere financiar fiind o modalitate simpla de a acorda angajatilor venituri suplimentare pe care le pot folosi pentru achizitionarea de produse alimentare. In multe localitati din tara, unele cantine, restaurante sau firme de catering si-au dimensionat chiar oferta pentru ca un meniu zilnic sa poata fi platit cu un tichet de masa ceea ce asigura angajatului zi de zi masa de pranz.
Tichetele de masa au, de altfel, o lichiditate foarte buna putand fi folosite in aproape orice hipermarket sau supermarket din tara precum si in multe alte unitati comerciale, inclusiv pentru comenzile online de mancare.
Acest instrument de recompensare al angajatilor poate fi folosit de orice companie, din orice domeniu de activitate si isi dovedesc eficienta chiar si pentru un numar mic de angajati. Detalii despre modalitatile de comanda a tichetelor pot fi obtinute simplu, de la companiile specializate.