Casele de avocatura din Romania considera ca noul statut al avocatilor, care trece comunicarea publica la abateri grave, va afecta atat avocatii cat si clientii acestora.
Potrivit unui studiu realizat de catre Rogalski Damaschin Public Relations si publicatia BizLawyer, care a inclus cele mai importante 25 de case de avocatura locale, decizia Uniunii Nationale a Barourilor din Romania (UNBR) de a interzice avocatilor sa-si comunice realizarile de ordin financiar sau succesele profesionale, in scopul castigarii de noi clienti, este anticoncurentiala si contravine dreptului la informare publica, transparenta si libera initiativa.
80% dintre respondenti considera ca noile masuri le afecteaza dreptul la imagine, iar peste jumatate spun ca le este lezat dreptul la libera concurenta si initiativa. De asemenea, trei sferturi dintre casele de avocatura intervievate considera ca masura afecteaza transparenta in acest domeniu, pentru ca ea va ingreuna selectia caselor de avocatura de catre clientii acestora, care nu-si vor mai putea forma o opinie obiectiva despre reputatia si capacitatatea profesionala a avocatilor in absenta unor performante comunicate si recunoscute public.
Avocatii de top din Romania spun ca cele mai recente modificari aduse statutului lor califica aceasta meserie drept una supra-reglementata, 75% fiind de parere ca actorii ei ar trebui sa se manifeste mai liber.
“Avocatura apara drepturile si libertatile omului, dar astazi acest domeniu in Romania se afla in situatia paradoxala de a nega tocmai aceste principii. Cand am aflat de noile modificari la statutul avocatilor, am vrut sa vedem care este cu adevarat viziunea marilor case de avocatura cu privire la libera initiativa, concurenta, transparenta si dreptul la reputatie profesionala pe care acest nou statut le condamna cu pedepse pana la excluderea din avocatura“, a declarat Eliza Rogalski, fondator ale agentiei de relatii publice Rogalski Damaschin.
75% dintre avocati au declarat ca transparenta si comunicarea valorilor si a performantelor profesionale sunt foarte importante pentru construirea unui brand pe piata de avocatura, activitate care a contribuit la cresterea cifrei de afaceri, atragerea unor clienti de renume international si crearea de locuri de munca in societatile lor.
Aproape 95% dintre avocatii care au participat la sondaj spun ca au in cadrul firmei un departament responsabil de comunicare sau lucreaza cu o companie externa dedicata unor astfel de activitati.
Avocati: Noul statut descurajeaza concurenta si transparenta
Sursa: DailyBusiness