Cat investesc firmele in cosurile cadou de Paste pentru angajati si parteneri

Cat investesc firmele in cosurile cadou de Paste pentru angajati si parteneri

Anual, peste un sfert din vanzarile totale de cosuri cadou se realizeaza cu ocazia Sarbatorilor Pascale, arata compania Sodexo Solutii pentru Motivare, jucator pe piata romaneasca a solutiilor de motivare B2B. Vezi care este valoarea medie a unui cos cadou.

Firmele care isi recompenseaza angajatii si partenerii de afaceri folosind cosurile cadou opteaza, in majoritatea cazurilor, pentru o valoare medie de 75 de lei/angajat si pentru o valoare medie de 300 de lei/partener.

Cum se impart vanzarile?

„Cosurile cu valoare mai mare se ofera de obicei managerilor de top din companiile care colaboreaza cu clientii nostri. Din analizele Sodexo a rezultat faptul ca exista un segment de clienti pentru fiecare cos de cadou si gama de pret”, spune Jean Istasse, director general al Sodexo Solutii pentru Motivare.

In 2012, compania Sodexo a inregistrat o crestere de 44% a incasarilor aferente segmentului de produse Cadou Pak, comparativ cu anul 2011.

Pentru companii, cosurile cadou sunt 100% deductibile si neimpozabile in masura in care valoarea cadoului oferit fiecarei persoane nu depaseste 150 de lei.

Sodexo estimeaza ca 68% din cererea pentru cosurile cadou este asigurata in perioada Sarbatorilor de iarna si peste un sfert dintre acestea - in apropierea Sarbatorilor Pastelui. Un procent in crestere este cel al vanzarilor cosurilor cadou cu alte ocazii, precum zilele de 1 si 8 Martie, care genereaza 5% din vanzarile totale.

„Cosurile cadou sunt o solutie la care apeleaza tot mai multe companii din majoritatea domeniilor de activitate de pe piata muncii, datorita avantajelor pe care le ofera. Pe acest segment, avem clienti importanti atat din zona de servicii (marketing, resurse umane), cat si din cea de productie (auto, FMCG)”, a spus Jean Istasse.

Dulciurile premium, nelipsite din cosurile cadou

Continutul cosurilor cadou difera in functie de cerintele clientilor, insa un element nelipsit il reprezinta dulciurile premium.

„Din aceasta categorie fac parte pralinele, ciocolata, inclusiv diverse figurine in functie de evenimentul sarbatorit, biscuitii dulci, dar inregistram o preferinta in crestere si pentru produse de panificatie de tipul panettone sau cozonac”, exemplifica Jean Istasse.

In Romania, daruirea cosurilor cadou este o traditie veche, insa oferta pe acest segment de piata s-a dezvoltat cu precadere in ultimii 10 ani. Una dintre tendintele actuale ale dezvoltarii acestui segment de produse este suplimentarea continutului cosurilor cadou cu tichete cadou.