Fiecare antreprenor care își desfășoară activitatea în mediul online își propune să facă tot ce îi stă în putință pentru a ajunge un brand veritabil, cunoscut și apreciat în online. Vezi care sunt ingredientele necesare pentru a reuși într-un asemenea demers.
Ca procesul să fie un real succes, ai nevoie de o strategie eficientă, bazată pe cele mai importante aspecte ale companiei tale, spun reprezentanții agenției interactive iAgency, care se referă aici, în special, la definirea ta ca afacere, cine sunt clienții tăi, cum le poți veni în sprijin cu informații utile și, practic, cum îi poți ajuta.
Mai mult, trebuie să le oferi o experiență unică, veritabilă cu produsul/serviciul pe care îl promovezi și să îi transformi în ambasadori veritabili a afacerii ce se va transforma, încet, dar sigur, într-un brand.
Pentru asta trebuie să iei în calcul multe aspecte. Să renunți la listele interminabile de TO DO. Să faci brainstorming-uri, să discuți mai mult cu echipa ta de vânzări și marketing și să îți alegi pe cineva potrivit să te promoveze în online.
Pentru că promovarea online nu este o joacă de copii, ci eforturi susținute ale tuturor membrilor echipei. Îți trebuie viziune, talent și foarte multă ambiție să reușești. Dar dacă ai în aplicare și un plan de optimizare SEO foarte bine pus la punct, cu o agenție interactivă cu experiență, deja jumătate din treabă este făcută.
Agenția interactivă iAgency prezinta câteva sfaturi utile care să te ajute în acest proces ambițios.
Cum începi brandingul online
Analizând cu atenție mai multe detalii despre business-ul pe care îl ai, precum:
1. Îți redescoperi brandul – mizezi pe autenticitate, pe plusurile tale
2. Creezi o diferențiere – practic, plusurile tale le transformi în avantaj competitiv (ce oferi tu unic sau mai bine decât competiția ta)
3. Începi să creezi o conexiune între vizitator (potențial client) și afacerea pe care o conduci, prin care vei reuși să te transformi într-un brand
4. Construiești o experiență digitală unică pentru vizitatorul tău – un site cu optimizare SEO eficientă, prezența pe cele mai importante Social Media, mesaje personalizate, axate pe publicul tău țintă, prin articole și materiale informative, în care cititorii tăi să se regăsească și să își rezolve o parte din problemele lor – toate duc la crearea unei personalități.
În era digital, brandurile socializează
Probabil ai mai auzit asta și este cât se poate de adevărat. Ca să devii un brand online, trebuie să vorbesti cu publicul, NU catre el. Pentru ca este atat de sătul să fie asaltat de fraze poetice, lungi și de neînțeles.
Un brand online se construiește atât prin unicitate, cât mai ales prin povești, în care să îi implici direct. Mesaje pe care le umanizezi, prin implicare, prin impulsuri la acțiune și angajamentul tău față de vizitatori și feedback-ul pe care ți-l vor oferi. Practic, de aici pornește o altă misiune importantă, și anume storyteller de brand.
Pe lângă optimizarea SEO, Social Media este al doilea cel mai important mijloc prin care poți oferi valoare rapidității feedback-ului și, totodată, cel care face diferențierea între tine și alte branduri. Dar pentru asta, trebuie să comunici idei mari, să ai acțiuni îndrăznețe, o gândire agilă și să privești lucrurile dintr-o perspectivă largă, pentru că nu oricine este dispus să se implice și să îți ducă renumele mai departe dacă nu se regăsește în poveștile tale.
Primordial, orice ai face în a deveni un brand este să îți respecți promisiunea făcută către publicul tau, să o promovezi ca să le influențezi decizia de cumpărare. O promisiune coerentă, clară, pe care o respecți până în pânzele albe te va transforma într-un brand de renume în online.
Astfel, ca antreprenor, dar și reprezentant al unui viitor brand, înțelege că un site care nu este promovat și optimizat eficient din punct de vedere SEO, nu te va ajuta sa devii un brand prea curand. Pentru că Social Media este strâns legată de site-ul tău, pe care îl promovezi și prin care încerci să atragi adepți. Iar dacă el nu respectă câteva reguli clare (arhitectură, structura textelor, optimizarea on și offpage etc.), tot acest proces fie va dura, fie nu vei putea reuși să devii un brand adevărat.
Iar dacă simți că povara este prea mare, apelează la o agenție interactivă care să îți ofere servicii complete de promovare online, prin intermediul comunicatelor de presă, al anunțurilor, prin creare de conținut pentru bloguri, campanii de Google Adwords, Facebook Ads și multe altele.
Cum să devii un brand în online în câțiva pași
Sursa: www.dailybusiness.ro