Cum să evităm să fim victimele unui atac cibernetic

atac cibernetic Cum să evităm să fim victimele unui atac cibernetic

Infracțiunile cibernetice au crescut de la începutul pandemiei de coronavirus. Hackerii folosesc COVID-19 pentru a ademeni potențiale victime atât la nivel global, cât și local. Chiar ieri a fost semnalat un atac de phishing în numele Poliției Române, victimele fiind anunțate că sunt chemate la o discuție cu poliția și că ar trebui să descarce o serie de documente atașate mailului.


Atacurile de tip phishing sunt folosite foarte des de către hackeri, fie pentru a obține date personale, fie pentru a răspândi malware. De foarte multe ori, atacurile de tip phishing înseamnă transmiterea de email-uri care par a veni din partea unor persoane cunoscute, sau instituții de încredere. Subiectele acestor tipuri de email-uri trezesc în general interesul destinatarului și îl invită să deschidă email-ul, să îl citească, să dea click pe un link și chiar să completeze un formular cu date personale


Contextul actual al focarului COVID-19 a fost folosit de hackeri pentru a răspândi atacuri de phishing, cu o creștere semnificativă a acestora în luna martie.


Cercetătorii de la Barracuda Networks, care asigură securitatea rețelei pentru 220.000 de companii globale, au raportat că volumul atacurilor prin email legate de coronavirus a crescut din februarie cu 667% ajungând la peste 9.000 de incidente doar în luna martie.


Mai exact, între 1 și 23 martie, Barracuda a depistat 467.825 de atacuri prin emailuri de tip spear în întreaga lume, dintre care 9.116 au fost despre COVID-19.


Mai multe pe Start-up