Cum să fii selectat la interviul de angajare. 3 sfaturi practice

Ai depus CV după CV și, într-un final, ai programat interviul de angajare. Din păcate, numeroși candidați eșuează exact în acest punct din cauză că nu se pregătesc suficient pentru această discuție importantă, dar și pentru că nu cunosc anumite detalii pe care persoanele care îi intervievează le știu foarte bine.

 
 

Atunci când te prezinți la interviu, se presupune că îți dorești într-adevăr să te angajezi la compania respectivă. De aceea, fă-ți timp să te documentezi despre ce face, valorile și misiunile acestei companii înainte să ajungi la sediu. Mulți tineri dornici să se angajeze cât mai rapid omit acest detaliu și ajung la interviul de angajare fără să știe mare lucru despre firma la care doresc să lucreze.

Și acum, să prespunem că ești la interviu. Desigur că îți dorești să te prezinți cât mai bine, poate că ai și emoții pe care încerci să le stăpânești. Iată trei reguli care te vor ajuta să primești o notă mai bună la interviul de angajare:

 

1. Fii clar și concis. Atunci când reprezentantul angajatorului îți pune o întrebare, răspunde-i cât mai clar. Una dintre nemulțumirile managerilor de resurse umane din companii este faptul că persoanele care se prezintă la interviu vorbesc prea mult, divaghează și, în final, „uită” să răspundă la întrebările punctuale importante.

 

2. Vino cu exemple. Simpla teorie și faptul că ai trecut ceva în CV nu este suficient de convingător. Însă, dacă susții CV-ul cu exemple de reușită din viața ta profesională, imaginea ta se va îmbunătăți considerabil.

 

3. Pune întrebări bune. Spre finalul interviului, persoana cu care stai de vorbă te întreabă dacă dorești să-i pui vreo întrebare. În acest punct, majoritatea candidaților spun că nu doresc să întrebe nimic și, astfel, sunt depunctați fără măcar să-și dea seama. Dacă ești cu adevărat interesat de acel job, cu siguranță îți dorești să știi mai multe despre ce urmează să faci. De aceea, șansele tale de angajare vor crește dacă vei pune întrebări bune care să se refere la așteptările și nevoile companiei.

Sursa: capital.ro