Platforma profesională LinkedIn a devenit o nouă piață a muncii, într-o variantă online în care, asemenea celei offline, angajatorii pot avea contact direct cu potențialii angajați, potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR. Datele companiei arată, de asemenea, că domeniile în care se recrutează cel mai mult prin intremediul LinkedIn sunt software, HR, domeniul financiar-contabil și legal.
În România, doar o treime din persoanele angajate au un cont de LinkedIn (sub 2 milioane de profiluri vs. aprox. 6 milioane de contracte de muncă), însă amploarea acestei rețele devine tot mai mare, atât de partea specialiștilor HR, care apelează la această sursă de candidați, cât și de partea candidaților, care devin mult mai preocupați de completarea profilurilor, accesând periodic această platformă.
Recruiterii utilizează metode variate de căutare și abordare a potențialilor candidati, deoarece rețeaua profesională permite accesul facil la profiluri de interes, care pot fi abordate în mod direct. Astfel, Smartree oferă câteva sfaturi legate de cum ar trebui să arate un profil de LinkedIn, pentru ca șansele de angajare să fie cât mai mari.
Cum ar trebui să arate un profil complet de LinkedIn
În ziua de astăzi, profilul de LinkedIn este locul ideal de întâlnire dintre cerere și ofertă pe piața muncii. ”Profilul de LinkedIn reprezintă cartea de vizită a oricărui candidat. El trebuie să fie completat în timp real, cât mai transparent din punct de vedere profesional, coerent formulat și să conțină informații reale și relevante pentru angajatori. Toate aceste detalii ajută la remarcarea profilului tău de către angajatori, indiferent de industrie”, explică Raluca Peneș, HR Coordinator, Smartree. LinkedIn oferă multe secțiuni, pentru ca orice persoană să poată include în profil orice informație care ar putea fi relevantă pentru angajatori. Însă unele sunt mai importante decât altele și necesită mai multă atenție, potrivit specialiștilor.
”Zona de experiență profesională trebuie să cuprindă mai multe rezultate concrete – proiecte, abilități – pe care le-ai obținut pe parcursul evoluției tale profesionale, decât atribuții din fișa postului. Dar și restul rubricilor au importanța lor. Spre exemplu, în momentul în care recrutezi un inginer software, îi verifici studiile, proiectele în care a fost implicat și certificările. Cu cât profilul este mai complet, cu atât poate fi înțeles mai bine și calibrat pe nevoia de recrutare a companiei angajatoare”, spune Raluca Peneș.
O zonă care captează mai puțin interesul unui recruiter este cea de recomandări bazate pe skill-uri. Acestea au o relevanță mai redusă, deoarce vin inclusiv de la persoane pe care nu le-ai cunoscut în mediul profesional, ci doar în mediul virtual. În plus, nu se poate verifica dacă sunt reale. În schimb, o rubrică trecută adesea cu vederea, dar foarte importantă, este cea de Summary, care trebuie să conțină un rezumat al experienței și intereselor, pentru a atrage atenția asupra profilului încă de la prima vizualizare. Specialiștii Smartree recomandă ca această rubrică să fie completată, astfel încât recruiter-ului să îi fie cât mai ușor de vizualizat și citit.
Fotografia de profil, obligatorie
Este foarte important ca profilurile de LinkedIn să fie ilustrate cu o fotografie, un alt element frecvent neglijat de către cei aflați în căutarea unui job, care trebuie să știe că profilurile care nu au poză sunt mai rar accesate față de cele care au poză. Aceasta trebuie sa fie decentă, clară și încadrată într-un mediu profesionist. Nu sunt recomandate pozele de grup, între prieteni, cele de familie, cu membrii acestora, sau cele realizate în cadrul anumitor evenimente personale. De asemenea, în cazul industriilor creative, precum publicitatea, PR-ul sau marketing-ul, pot fi postate fotografii care să ilustreze portofoliul, relevante pentru domeniul respectiv.
Headline-ul trebuie să indice funcția și compania actuale
”Secțiunea care apare imediat sub nume, denumită headline, este extrem de relevantă în procesele de recrutare. Trebuie să fie în permanență actualizată și să cuprindă atât funcția actuală, cât și compania în cadrul căreia ești activ, deoarece recruiterii utilizează o serie de cuvinte cheie pentru identificarea potențialilor candidați, cuvinte care pot face referire atât la specializare sau funcție, cât și la compania de la care își propun să recruteze noi angajați”, subliniază Raluca Peneș. Astfel, în ceea ce privește headline-ul, nu este de dorit un copy-paste din CV, ci trebuie evidenţiate skill-urile folosind cuvinte cheie specifice, care vor ajuta la indexare în momentul în care un recruiter va căuta ceva direct în zona de search a LinkedIn-ului.
Cum ”socializăm” pe LinkedIn
Interacțiunea cu membrii din lista de contacte pe LinkedIn spune multe, având o anumită relevanță și în ceea ce privește vizibilitatea profilului respectiv. Astfel, nu este suficient doar ca profilul să fie completat, iar activitatea constantă, sharing-ul de informații, interese pot reprezenta un plus.
”Conținutul informațiilor pe care le distribuim trebuie să fie strict profesional. Membrii pot deveni vizibili prin interacțiunea constantă cu ceilalți, dar numai în aria corespunzătoare acestei platforme. LinkedIn este considerată a fi o piață a muncii în care avem opțiunea de a publica în mod direct disponibilitatea noastră atât ca angajat, cât și ca angajator. Pentru o vizibilitate cât mai mare a profilului, recomandăm publicarea informațiilor care ne scot în evidență atuurile”, menționează Raluca Peneș.
Cum sa iti construiesti profilul de LinkedIn, pentru a fi recrutat mai rapid
Sursa: dailybusiness.ro