Săptămâna trecută, în cadrul Școlii Flanco, am susținut cursul #StartupPesteAsteptari. Am scris în rândurile de mai jos ce am vorbit, ce întrebări am primit și ce am învățat eu de la participanți.
Cursul l-am ținut în magazinul Flanco din Băneasa, în fața câtorva zeci de persoane cu mai multă sau mai puțină experiență în antreprenoriat. Unii veniseră pentru idei, alții pentru sfaturi, alții pentru informații concrete.
Pe unii i-am văzut descurajați în prima parte a prezentării, când am vorbit despre situația antreprenoriatului în România, despre eșecul unor afaceri și despre succesul altora, despre cum se vede mediul de business după ce treci de toate titlurile bombastice de genul ”Zuckerberg de România”, ”Steve Jobs de la Ceptura” sau ”Cluj, următorul Silicon Valley”. Mulți, în schimb, priveau parcă și mai determinați să-și pornească o afacere - aceștia au fost și cei mai activi în sesiunea de întrebări și răspunsuri.
În partea a doua a cursului, am avut ocazia să le explic viitorilor antreprenori cum își pot promova afacerea atunci când sunt la început de drum, când bugetele de marketing sunt practic inexistente. Am vorbit despre SEO, despre importanța unui site de prezentare bine pus la punct, despre cât de mult contează imaginea pe care ți-o faci în online, indiferent că vinzi ghivece de flori sau servicii software. Și, trecând peste fluxul constant de clienți pe care ți-l poate aduce Google odată ce începi să apari printre primele rezultate, am încercat să le arăt participanților la curs cum să interacționeze cu noi, cu jurnaliștii. Promovarea în presă poate avea un impact foarte bun asupra imaginii unei afaceri, dar un comunicat de presă sau un mesaj pe LinkedIn trebuie construit ca un pitch pentru investitori dacă vrei să ne atragă atenția.
Mai multe pe Start-up.ro