Multi români și-au exprimat interesul de a deţine o afacere, însă doar 13% cred că este posibilă realizarea acestei ambiţii, arată Studiul Internaţional privind Afacerile Independente, realizat de METRO.
Studiul Internaţional privind Afacerile Independente are scopul de a cunoaște în profunzime atitudinea publicului față de antreprenori, cât și de a oferi perspective asupra provocărilor cu care se confruntă antreprenorii, asupra experienței acestora și a modului în care poate fi gestionată o afacere pentru a avea succes.
Pentru acest studiu, METRO a selectat un eșantion de 10.000 de persoane din România, Germania, Franţa, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Cehă, Turcia, Rusia și China.
„Aceste rezultate ne dezvăluie noi perspective cu privire la importanța pe care o acordă societatea afacerilor independente și ne ajută să înţelegem ce îi motivează și ce îi îngrijorează pe antreprenori”, spune Olaf Koch, Președintele Consiliului de Administrație METRO AG.
„Un lucru iese în evidenţă: sunt foarte multe persoane cărora le-ar plăcea să pornească propria afacere, dar în final nu o fac. Acest studiu analizează motivele care stau la baza acestei decizii. Potenţialul antreprenorial este stimulat numai dacă există un cadru potrivit și se acordă sprijinul adecvat.”
Toate rezultatele sunt disponibile pe metroag.de/en/media-centre/publications. Iată câteva dintre cele mai importante concluzii ale acestui studiu:
Oamenii apreciază afacerile independente – precum și ideea de a porni propria afacere. METRO a observat că oamenii preferă afacerile independente și aportul acestora în cadrul comunităţilor. Alţi factori care subliniază preferința pentru afacerile independente includ calitatea produselor și a serviciilor oferite, dar și relaţia apropiată a antreprenorilor cu clienţii lor. Interesant este faptul că aproape jumătate dintre persoanele intervievate care nu deţin o afacere (48%) au afirmat că le-ar plăcea să deţină propria afacere.
Numai câţiva dintre cei interesaţi să deţină o afacere sunt încrezători că vor face acest lucru într-o zi. În timp ce mulţi dintre cei intervievaţi și-au exprimat interesul de a deţine o afacere, doar 13% cred că este posibilă realizarea acestei ambiţii. „Studiul Internaţional privind Afacerile Independente, realizat de METRO” descrie această diferență ca fiind o discrepanţă antreprenorială și aduce la lumină detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep și care îi împiedică să facă pasul de a-și deschide propria afacere. Printre principalele motive sunt dificultatea de a găsi sprijin financiar, precum și instabilitatea mediului economic.
Îmbunătăţirea condiţiilor pentru dezvoltarea afacerilor independente este văzută ca fiind responsabilitatea mediului politic. Unul dintre obiectivele principale ale studiului a fost acela de a afla mai multe despre provocările cu care se confruntă antreprenorii. Când au fost întrebaţi care este cea mai mare ameninţare asupra succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor și-au exprimat îngrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situaţia economică din țara lor, taxele și birocraţia. Aceste îngrijorări variază în funcţie de ţară, de situaţia economică generală și taxele din ţara respectivă, fiind mai evidente în Italia și România. Acest lucru arată că antreprenorii își doresc să se poată baza pe un sistem politic care să promoveze norme și legi menite să creeze un mediu în care afacerile independente să poată prospera.
Dacă ar fi să o ia de la început, 9 din 10 antreprenori ar alege să pornească o afacere proprie. În ciuda tuturor provocărilor pe care le evidențiază acest studiu, deţinătorii de afaceri sunt foarte încrezători în decizia lor de a începe o afacere: dacă s-ar putea întoarce în timp, un procentaj copleșitor de 89% dintre cei intervievaţi ar alege să devină din nou antreprenori.
De ce evita romanii sa-si deschida propria afacere
Sursa: DailyBusiness