50% din companiile mici eșuează în primii patru ani la nivel global, așa că eșecul face parte din viața noastră. Dar care sunt motivele pentru care startup-urile eșuează.
Un studiu realizat de CB Insights a făcut un clasament al celor mai întâlnite motive pentru care startup-urile eșuează. De multe ori motivele nu sunt unice, ci sunt un complex de împrejurări care duc la eșec.
În primul rând, înainte de a începe orice idee și afacere, trebuie să analizezi dacă există o piață solidă pentru acea afacere. Există și riscul de a intra pe o piață unde nu ai nicio concurență. Dacă nu e nimeni acolo, întreabă-te de ce.
Nu există o metodă sigură pentru a ține un startup în viață sau pentru a avea succes. Cine încearcă să vândă rețete sigure te minte. Trebuie să muncești foarte mult până ajungi unde trebuie.
Printre cele mai întâlnite motive pentru eșecul unui startup sunt:
- Nu exista nevoia pe piață
- Fondatorii au rămas fără bani și nu au avut grijă de cash flow
- Echipa nu a fost cea potrivită
- Au fost învinși de un competitor mai puternic
- Pricing-ul nu a fost cel care trebuie