Grupul Eurolines aniversează anul acesta 20 de ani de activitate pe piaţa de transport şi turism din România. Cu 20 de companii si 700 de angajaţi, grupul estimeaza o cifră de afaceri totală de 100 de milioane de euro.
In 2014, grupul a obtinut o cifra de afaceri de 94 de milioane euro, în creştere cu 26% faţă de 2013. 67 de milioane de euro reprezintă cifra de afaceri a primei companii din grup, Touring Europabus.
Cele mai importante linii de business ale Touring Europabus sunt: vânzarea de pachete turistice, distribuite prin reţelele de agenţii TUI TravelCenter şi Eurolines, în creştere cu 44% faţă de 2013; Bilete de avion, în creştere cu 24% faţă de 2013; Transport internaţional de pasageri cu autocarele Eurolines, în creştere cu 15% faţă de 2013.
Pentru 2015, Touring Europabus îşi propune o cifră de afaceri de aproximativ 76 milioane de euro, în creştere cu 13%.
Evoluţia principalelor companii membre ale Grupului Eurolines:
Nova Travel, tour-operatorul Grupului Eurolines specializat pe outgoing (turiştii români care vizitează alte ţări) a înregistrat creşteri de 29% în 2014 faţă de 2013, ajungând la 7,8 milioane de euro. A crescut numărul charterelor marca TUI, adăugând noi destinaţii şi ajungând la 10. Pentru 2015, Nova Travel estimează creşterea cifrei de afaceri cu 24 %, atingând 9,7 milioane euro.
Danubius Travel, tour-operatorul grupului Eurolines, specializat pe incoming (turiştii străini care vizitează România) şi business travel a înregistrat o creştere de 44% a cifrei de afaceri în 2014, comparativ cu 2013, ajungând la 9,8 milioane de euro.
Rombus Transport, compania care deţine flota de autocare Eurolines, a înregistrat o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro, iar anul acesta îşi propune o majorare a cifrei de afaceri cu 9%. Anul trecut Rombus Transport şi-a înnoit flota cu 8 autocare, în valoare de 2,5 milioane de euro.
Investiţii, obiective şi planuri de viitor: Pentru 2015, grupul Eurolines anunţă prima dintr-un şir de investiţii în domeniul hotelier: achiziţia resortului Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării, tranzacţie a cărei valoare este de ordinul milioanelor de euro şi al cărei buget de investiţii pentru primul an depăşeşte 500.000 euro.
Complexul şi-a redeschis porţile în luna mai, cifra de afaceri estimată pentru primul an de funcţionare ca parte a Grupului fiind de 1 milion de euro.
Cele mai importante momente din istoria grupului:
1995 Primele două agenţii de turism (Bucureşti şi Frankfurt), primele 3 autocare pentru cursele regulate către şi dinspre Germania;
1997 Aderarea la cea mai importantă organizaţie de transport internaţional de persoane din Europa - Eurolines Organisation;
1999 Apariţia primei companii de leasing de autocare din România – Eurobus Leasing;
2001 Înfiinţarea companiei de închirieri de autoturisme Touring Rent Auto, care a devenit franciză Enterprise Rent A Car în 2014;
2004 Achiziţia Nova Travel, prima agenţie de turism din România, înfiinţată în 1990, care acum îndeplineşte funcţia de tour-operator al Grupului, pentru outgoing;
2011 Semnarea parteneriatului strategic cu Grupul TUI şi achiziţia Danubius Travel din Constanţa, unul dintre cei mai importanţi tour-operatori din ţară pentru incoming, înfiinţată în 1991;
2015 Inaugurarea celei mai noi linii de business a Grupului, prin intrarea în industria ospitalităţii şi achiziţia Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării.
20 de ani în cifre:
Peste 3 milioane de pasageri au călătorit cu autocarele Eurolines;
164 milioane de km - mai mult decât distanţă de la Pământ la Soare sau ocolul Pământului de peste 4.000 de ori; Peste 700.000 de turişti români au plecat în vacanţă prin Nova Travel şi TUI TravelCenter;
Peste 1.200.000 de bilete de avion vândute;
Flota de autovehicule însumează 500 autoturisme, microbuze şi autocare;
77 de agenţii în România şi Republica Moldova şi 4 agenţii de turism în Germania.
Eurolines tinteste afaceri de 100 mil. euro in Romania, dupa 20 de ani de activitate
Sursa: Dailybusiness