In farmacie, si cifrele trebuie sa fie „farmacie”

Intr-un domeniu de activitate atat de dinamic precum cel farma, controlul cifrelor este esential. Si nu vorbim doar de preturi, costuri, profit si pierderi. Acestea au in spate o cantitate mult mai mare de date sub forma de stocuri, intrari, iesiri, fise de produs, programe de loializare.

Lucrurile devin si mai complicate atunci cand ai de gestionat un lant de farmacii si nu doar un punct de vanzare. In plus, fiecare luna poate veni cu noi modificari legislative. Nu de mult timp, noile prevederi in domeniu obliga fiecare farmacie sa fie dotata cu cititoare de carduri de sanatate, o prevedere cu implicatii majore din punct de vedere logistic si comercial.

Cifrele pot scapa usor de sub control, iar acest lucru va avea un impact rapid in fata consumatorului si apoi, indirect, in rezultatele financiare: timp mai mare de asteptare, informatii eronate privind medicamentele disponibile, clienti nemultumiti.

Singurul mod in care poti face fata unor astfel de situatii este adoptarea unui sistem de gestiune al  farmaciilor, dedicat pentru acest tip de activitate. Degeaba incerci produse „adaptate”, foi de calcul sau baze de date improvizate. Atat timp cat informatiile nu sunt centralizate intr-un mod logic, care sa respecte fluxul normal al activitatii unei farmacii, pot aparea brese in corectitudinea datelor, a raportarilor si a informatiei disponibile pentru clientul final.

Un software specializat permite, intr-un mod facil, gestiunea stocurilor pe puncte de vanzare si cu informatie centralizata pentru management dar ofera si instrumente pentru optimizarea acestora precum si estimari de consum care reduc riscul de a avea rupturi de stoc. Un astfel de software stie sa raporteze retetele tipizate, electronice sau a retetelor specifice. Poate fi usor monitorizat cash-flow-ul si sunt oferite instrumente de interactiune cu programe specifice de contabilitate reducand astfel timpul si costurile generate de operatiunile financiar – contabile. Pot fi realizate la fel de simplu raportarile specifice din domeniu.

Cu ajutorul unui program specializat poti implementa usor programe de loializare si poti obtine informatii extrem de importante la nivel de produs precum rentabilitatea acestuia sau volume de vanzare impartite la nivel de puncte de vanzare, ture de program sau chiar la nivel de ore, putand vedea foarte simplu cand trebuie sa suplimentezi personalul sau daca personalitatea si pregatirea farmacistului are influenta in rezultatele de vanzari.

Daca esti in cautarea unor solutii pentru eficientizarea activitatii, cauta solutii dedicate farma. Acestea vin cu solutii predefinite si implicit, cu un timp mult mai rapid de implementare.