Idee de afacere: haine cu chirie

O soluţie la care apelează, de regulă, cei care caută ţinute deosebite de ocazie începe să devină tot mai folosită de cei care caută articole vestimentare de zi cu zi: închiriatul de haine. Cum multă lume nu dispune de spaţiul necesar păstrării unei garderobe foarte cuprinzătoare sau nu doreşte să cumpere haine pe care să le poarte foarte rar şi nici să umble mai tot timpul îmbrăcată cu acelaşi lucruri ori vrea să vadă dacă un anumit stil sau accesoriu i se potriveşte, au apărut o serie de firme care le oferă celor care apelează la serviciile lor posibilitatea de a închiria ce le trebuie, scrie Wall Street Journal.

Printre aceste firme, ale căror servicii sunt disponibile online, se numără Rent the Runway, la care se pot selecta articole pe baza unor criterii de culoare, mărime sau vârstă, Gwynnie Bee, unde clientele au posibilitatea alcătuirii unei liste de 25 de articole de toată ziua sau de weekend din care să le marcheze pe cele preferate, Le Tote, unde clientele trebuie să răspundă la un chestionar şi să creeze o listă cu hainele şi accesoriile dorite, după care un specialist alege trei piese de îmbrăcăminte şi două accesorii, care le vor fi trimise după ce-şi dau aprobarea, ori The Ms. Collection, unde însă nu se pot alege produsele de închiriat, ele fiind selectate de un specialist pe baza profilului solicitantei.

Aceste servicii funcţionează pe bază de abonament lunar. Un alt serviciu este Armarium, care oferă spre închiriere haine şi accesorii de la mari creatori de modă sau vintage şi, spre deosebire de celelalte, nu funcţionează pe baza unui abonament lunar, ci percepe o taxă de până la 20% din preţul de magazin al produsului închiriat pentru patru zile, plus taxe de expediţie şi pentru eventuale stricăciuni produse acestuia.