Viitorul suna tot mai bine pentru freelanceri. Se estimeaza ca 40% dintre americani vor fi liberi profesionisti pana in 2020, aceasta categorie profesionala urmand sa castige 500 milioane dolari numai in 2014.
Mai mult, tineri sustin ca cele mai multe job-uri pe care le-au avut au durat mai putin de un an, ceea ce face ca relatia cu seful sa fie mai mult ca cea cu un client.
Dar obiceiurile bune pe care freelancerii de succes sunt fortati sa le dezvolte pentru a construi o retea si avea grija de ei insisi sunt aplicabile pentru oricine cu o cariera. Iata cateva dintre ele:
Perfectionare continua
Atat pentru oamenii din afara organizatiilor cat si pentru cei din interiorul lor competentele necesare unui job continua sa se schimbe. De exemplu, perioada de valabilitate a unui limbaj de programare pentru calculator este de doar cativa ani.
In cazul in care aptitudinile necesare pentru job se schimba, va trebui sa tii pasul si fii in mod constant la current cu noutatile din domeniul tau de activitate.
Fa curat in reteaua ta de prieteni online
Ori de cate ori aplici pentru un loc de munca, managerul de resurse umane se va uita pe LinkedIn sau in alte retele de socializare pentru a vedea daca aveti cunostinte comune. Prietenii comuni pot face diferenta intre a fi angajat si a pierde job-ul respectiv.
Fii pe faza
Receptivitatea este unul dintre cele mai importante lucruri pe care clientii le apreciaza. Demonstrand ca esti receptiv si iti pasa foarte mult despre succesul lor te face sa arati bine.
Oferind raspunsuri rapid te face sa cresti si in ochii sefului.
Aboneaza-te la "loialitate orizontala"
Unul dintre factorii-cheie pentru a avansa in cariera este sa ai grija de oamenii care sunt la nivelul tau, pentru a obtine “loialitate orizontala”. In loc sa incerci sa il magulesti pe seful companiei, mai bine ai construi legaturi cu colegii tai.
Daca ai intrat in joc pe termen lung, atunci orice coleg poate fi o persoana importanta.
In plus, este mai usor sa relationezi cu cineva de nivelul tau decat sa incerci sa spui cat de mare esti cuiva cu 10 pasi mai sus de tine in ierarhia companiei si de ce ar trebui sa-ti dea bani in plus pentru munca ta.
Stabileste limite
Pentru a evita sa o ia razna, unii freelanceri au fost nevoiti sa faca o re-educare a clientilor, astfel incat cererile lor sa fie mai usor de indeplinit. Iti dai seama ca ai nevoie de o limita dupa ce un client a trecut-o.
Spre exemplu atunci cand te suna a la un moment nepotrivit.In cadrul unei companii, trebuie sa te asiguri ca tu si seful tau va aflati pe aceeasi lungime de unda cu privire la asteptarile de ambele parti.
Lectii de succes de la freelanceri care pot fi aplicate si de angajati
Sursa: DailyBusinessc