MasterCard va realiza o harta europeana a aplicatiilor mobile de cumparaturi

MasterCard va realiza o harta europeana a aplicatiilor mobile de cumparaturi

MasterCard a anuntat startul unui clasament pan-european care va realiza o harta a tuturor aplicatiilor mobile de cumparaturi, disponibile in Europa.

Clasamentul isi propune sa descopere cele mai bune aplicatii mobile de cumparaturi de pe diferite piete europene si sa arate cum adopta consumatorii aceste tehnologii mobile. Cele mai bune aplicatii mobile de cumparaturi din Europa, din cadrul a 20 de categorii diferite, vor fi anuntate la Mobile World Congress, in martie, 2015.    

Clasamentul va evalua toate aplicatiile mobile din 36 de piete europene. O echipa de experti din cadrul MasterCard, in stransa colaborare cu Dr. Carsten Sørensen, profesor asociat (lector) in Inovatii Digitale la scoala de stiinte Economice si Politice din Londra, va evalua aplicatiile.  

“Diversitatea aplicatiilor disponibile pentru smartphone schimba fundamental modul in care oamenii se gandesc la responsabilitatile lor, iar relatia apropiata a acestora cu smartphone-urile personale creeaza cererea pentru aplicatii inovatoare, de inalta calitate. Cum cumparaturile reprezinta unul dintre lucrurile pe care le facem zilnic, clasamentul MasterCard Top App are potentialul de a ajuta consumatorii sa gaseasca acea aplicatie de cumparaturi de care au nevoie si, totodata, va actiona ca un catalizator pentru intreaga industrie”, a declarat Dr. Carsten Sørensen.    

Inainte de lansarea MasterCard Mobile Top App Index, a fost realizat un studiu cu scopul de a afla opinia consumatorilor despre modul in care folosesc in prezent aplicatiile mobile pentru cumparaturi. Iata concluziile studiului:  

- Mai mult de jumatate dintre europenii care utilizeaza un smartphone au deja aplicatii de cumparaturi descarcate pe telefoane, 56% dintre acestia folosindu-le in mod regulat. 38% dintre utilizatorii europeni de smartphone spun ca intentioneaza sa utilizeze aplicatii mobile pentru a face cumparaturi, in urmatoarele 12 luni.

- Cele mai populare aplicatii de cumparaturi sunt acelea care permit reincarcarea cartelelor telefonice si ajuta utilizatorii sa selecteze si sa achizitioneze diferite continuturi media. Cumpararea obiectelor de imbracaminte si a cosmeticelor sau a biletelor pentru activitati de divertisment devine, de asemenea, populara. Aproximativ 30% dintre utilizatorii obisnuiti de aplicatii spun ca au folosit aceste caracteristici.

- In timp ce siguranta ramane principala neliniste a cumparatorilor de pe dispozitive mobile, studiul a relevant, de asemenea, ca in situatia in care consumatorii ar crede ca realizarea cumparaturilor prin aplicatii i-ar ajuta sa economiseasca bani sau sa evite neplaceri, 60% dintre acestia ar face bucurosi cumparaturi prin aplicatii mobile mai des.            

“Suntem constienti ca o buna parte a cumparaturilor sunt deja facute de pe telefonul mobil. Exista aplicatii geniale ale multor comercianti din Europa, totusi, este foarte dificil sa le urmaresti pe cele mai bune, din cauza pietelor si a limbilor diferite. Sunt convins ca pana la momentul in care vom finaliza clasamentul, in martie 2015, vom reusi sa identificam cele mai inovatoare aplicatii de cumparaturi din Europa si vom putea sa impartasim observatii valoroase despre piata aplicatiilor mobile de cumparaturi”, precizeaza Chris Kangas, head of Contactless Payments, MasterCard Europe.    

Cum se va realiza studiul?

Un grup de experti autorizati de MasterCard va colecta toate aplicatiile mobile de cumparaturi disponibile, din 36 de tari europene (Albania; Austria; Belgia; Bosnia si Hertegovina; Bulgaria; Cehia; Croatia; Danemarca; Elvetia; Estonia; Finlanda; Franta; Germania; Grecia; Irlanda; Israel; Italia; Letonia; Lituania; Macedonia; Marea Britanie; Muntenegru; Norvegia; Olanda; Polonia; Portugalia; Romania; Rusia; Serbia; Slovacia; Slovenia; Spania; Suedia; Turcia; Ucraina; Ungaria).

Echipa va descarca si testa toate aplicatiile, utilizand un chestionar prestabilit. In urma acestui proces, vor fi selectionate 60 de aplicatii (trei pentru fiecare categorie) .  

Juriul va evalua toate aplicatiile selectionate, pentru a realiza clasamentul celor mai bune aplicatii pe fiecare dintre cele 20 de categorii, precum si pentru a alege aplicatia castigatoare dintre toate categoriile. In timpul procesului de evaluare, aplicatiile vor fi punctate de la 1 la 100.

Selectionarea se va baza pe trei criterii:

Aspectele tehnice ale aplicatiilor – calitatea solutiilor inteligente (varietatea platformei, calitatea programarii, utilizarea API, performanta, stabilitate, etc.);

Utilitate/design – confortul consumatorului digital (usurinta in utilizare, sabloane, flux, interfata, detalii grafice, nivel artistic, etc.);

Aspectul comercial/functional – impactul platii inovatoare (varietatea metodei de achizitie, relevanta, raspandirea pe piata, localizare, etc.).  

Lista categoriilor este urmatoarea: Cumparaturi alimentare; Livrare mancare; Cumparaturi din magazine de specialitate; Plata transportului public (tren, autobuz, etc.); Plata parcarii; Plata autostrazii; Achizitia biletelor de avion; Rezervari pentru calatorii (cazare, inchiriere masini); Taxi; Achizitia bunurilor electronice; Achizitia obiectelor de imbracaminte; Achizitia produselor cosmetice; Publicatii (carti, reviste etc.); Achizitii multimedia (CD-uri si DVD-uri, jocuri pentru PC etc.); Servicii Mobile&Telecom (reincarcarea contului, plata Internetului).