Grupul sud-african de media Naspers, proprietarul eMag, a anunțat luni vânzarea participațiilor deținute la două companii cu afaceri online din Cehia pentru 201 milioane de dolari, din cauza eșecului fuziunii cu grupul de distribuție eMag din România, transmite Reuters.
Naspers a precizat că vânzarea acțiunilor la retailerul online Netretail și la platforma de comparare a prețurilor Heureka face parte din planul său de a-și optimiza structura de grup.
După ce diferite strategii au împiedicat Naspers să pună la punct o fuziune între Netretail și eMag, ambele cumpărate în 2012, compania sud-africană a decis să se concentreze pe eMag, drept platforma preferată în regiunea Europei Centrale și de Est.
"Celelalte afaceri din regiune ale Naspers nu sunt afectate de această vânzare", a precizat compania sud-afriană într-un comunicat de presă, potrivit agentiei Reuters, citata de Agerpres.
Vineri, Naspers a anunțat că și-a majorat participația în grupul rus de e-commerce Avito până la 67,9%, de la 17,4%, în schimbul sumei de 1,2 miliarde de dolari.
eMAG este cel mai mare magazin online din regiune și unul dintre creatorii pieței de comerț online din România. În 2014, eMAG a înregistrat 130 de milioane de vizite, în creștere cu 31% față de anul precedent. Pentru anul în curs, retailerul estimează 178 de milioane de vizite.
Naspers își vinde afacerile online din Cehia pentru a se concentra pe eMag
Sursa: dailybusiness.ro