Optima Solutions Services, o afacere locală în outsourcing, a înregistrat la nouă luni o creștere de 30%, estimând ca acest procent să se păstreze până la finalul lui 2015, când se preconizează ca cifra de afaceri să depășească 9 milioane de lei.
Creșterea din acest an este peste tendința de creștere anuală din anii precedenți. „Într-o piață dominată de companii multinaționale, companiile româneşti către care se externalizează servicii de suport, vânzări sau altele servicii sunt performante datorită unui grad mai mare de flexibilitate, a unui proces decizional deseori mai rapid dar și relației mai apropiate cu clienții acestora”, declară Daniel Mereuță, director general Optima.
Compania Optima funcţionează de cinci ani pe piaţa de outsourcing, are sediul în Bucureşti şi a ajuns la peste 200 de angajaţi in biroul său din Pipera.
"Luna aceasta împlinim 5 ani de activitate, iar de doi ani înregistrăm o rată de creştere a afacerii de peste 25 de procente, estimarile pentru 2015 fiind peste nivelul de până acum. La o asemenea dinamică a afacerii și a pieței, efortul de recrutare şi training de personal este unul major. Nu este deloc ușor sa găsim candidați, dar asta este o provocare a industriei per ansamblu, nu numai pentru compania noastră. Sunt necesare eforturi conjugate ale mediului privat cu ale statului pentru găsirea de soluții pe termen lung, altfel România riscă să nu-și materializeze pe deplin potențialul enorm care există în zona de externalizare a serviciilor. Trebuie să ne străduim atât să protejam investițiile străine și locale, dar să avem în vedere și dezvoltarea serviciilor cu valoare adaugată mai mare. Companiile de outsourcing pot contribui enorm la dezvoltarea multor sectoare economice fiind o sursă foarte importantă de resurse bine pregatite și know how", precizează Daniel Mereuță.
Serviciile din industria de outsourcing sunt extrem de variate şi pot fi oferite companiilor prezente în România pentru clienţii lor autohtoni sau pentru clienţii din afara graniţelor României.
"Noi lucrăm în principal pentru companii autohtone din industrii precum telecomunicații, servicii financiare sau asigurări. De asemenea, am dezvoltat în ultimii ani o expertiză consistentă pe zona de utilităţi, în special pe zonele de suport și vânzari, iar dezvoltările actuale ale afacerii ne obligă să grăbim deschiderea unui nou centru în ţară, vizând pentru început angajarea a 100 de persoane cu studii medii şi superioare", menționează Daniel Mereuță.
Creşterea afacerilor din zona de servicii externalizate este legată direct de calitatea și pregătirea angajaţilor acestor companii.
"Doar companiile care au înteles că trebuie să crească valoarea serviciilor oferite clienţilor săi, pentru ca mai apoi să-şi poată plăti mai bine angajaţii și să poată investi în dezvoltarea acestora, au şi pot avea rezultate notabile. Standardele industriei sunt din ce în ce mai ridicate, nu mai este de mult vorba doar de avantajul reducerii de costuri, ci mai ales de inovație și valoarea adaugată pe care o poți oferi clienților. Clienții din piață sunt sensibili la aceste coordonate, iar noi am ales să fim cu un pas înaintea cerințelor lor", adaugă Daniel Mereuță.
România nu este neapărat o piaţă ieftină pentru cumpărare de servicii de outsourcing, ci este una corectă.
"Nu ne-am propus sa fim cei mai ieftini, ci suntem într-un bun echilibru din perspectiva value for money, iar asta se caută din ce în ce mai mult pe această piață, atât de către clienții interni, cât și de către cei externi. Din acest motiv sectorul în care activăm a ajuns să aibă o evoluție ascendentă rapidă, într-un mediu extrem de competitiv atât local dar și global. Dată fiind evoluția industriei la noi în țară, precum și impactul ei pe piața muncii, ar fi de dorit ca autoritatile să sprijine cât mai mult și companiile româneşti, prin diverse înlesniri sau chiar ajutoare de stat. Și asta pentru că industria de outsourcing este unul dintre principalii angajatori de tineri absolvenți, care de multe ori nu au neapărat experiență consistentă în vreun domeniu. Cu peste 60.000 de angajaţi, industria de outsourcing depăşeşte numărul de angajați din sistemul sistemul bancar spre exemplu, însă cu o proporție covârșitoare a tinerilor", precizează Daniel Mereuță.
Compania Optima a fost înfiinţată în 2010 şi are sediul în Bucureşti, fiind membră în The Association of Business Service Leaders (ABSL).
Optima face parte din Grupul Next Capital cu afaceri în factoring, cumpărare și recuperare de creanţe, cu o valoare anuală a finanţărilor de peste 50 de milioane de euro.
Grupul Next Capital are acţionariat majoritar românesc, iar minoritar fondul de investiţii britanic North Bridge Capital Partners.
Optima: România nu este neapărat o piaţă ieftină pentru outsourcing, ci una corectă
Sursa: dailybusiness.ro