Angajații sunt cei care pun în pericol siguranța la locul de muncă prin utilizarea unor dispozitive contrafăcute sau care nu au trecut normele de siguranță.
Studiile arată că circa 70% dintre angajați afirmă că folosesc la serviciu încărcătoare personale pentru smartphone-uri. „Încărcătoarele pentru telefon nereglementate sunt recunoscute pentru calitatea proastă și pentru faptul că pot declanșa incendii, de aceea este esențial ca oamenii să țină cont de acest lucru atunci când le folosesc la locul de muncă”, afirmă un specialist, pentru Small Business Trends.
Acestea sunt folosite pe larg de către persoane din diferite categorii de vârstă.
Încărcătoarele nu sunt singurele obiecte care expun pericolului. Angajații obișnuiesc să își aducă la serviciu ventilatoare, căști și chiar electrocasnice, cum ar fi aspiratorul. În multe dintre aceste situații, angajații nu acordă suficientă atenție numărului de volți suportat de prize și pot suprasolicita aparatura de birou.
Astfel de probleme ar putea fi evitate, dacă angajatorii ar organiza mai multe programe de informare în rândul angajaților cu privire la potențialele pericole. În același timp, companiile trebuie să își asume responsabilitatea și să verifice în mod regulat dispozitivele folosite de către angajați la locul de muncă.
Câteva dintre măsurile de precauție ar fi să folosiți un singur cablu de prelungire în fiecare priză, să nu conectați un rând de soclu în altul și anunțați o persoană specializată în cazul în care vedeți fire desprinse dintr-un cablu sau simțiți miros de plastic ars.