La doar un an si trei luni de la inaugurarea podului Vidin-Calafat, suprafata de asfalt de pe o parte a podului a trebuit sa fie inlocuita in intregime, a declarat vineri Vladimir Andreev, directorul companiei mixte care gestioneaza podul, transmite BTA.
Potrivit lui Andreev, suprafata de asfalt de pe o parte a podului a fost complet inlocuita pana la mijlocul lunii septembrie, in timp ce in directia opusa suprafata de asfalt a fost doar partial reparata. Lucrarile de reparatii sunt efectuate de firma spaniola FCC, care a fost responsabila si de constructia podului, in conditiile in care acestea sunt cuprinse in garantie.
Initial FCC a inceput doar o inlocuire partiala a suprafetei de asfalt insa ulterior a decis sa inlocuiasca in intregime stratul de asfalt.
Vladimir Andreev nu a putut spune cand vor fi terminate lucrarile deoarece constructorul nu a fixat inca un termen limita. De asemenea, nu este clar care este compania care va controla calitatea lucrarilor de reparatii deoarece contractul initial de supraveghere a expirat in momentul darii in folosinta a podului.
Cu toate acestea, Andreev a subliniat ca lucrarile care se deruleaza in prezent nu afecteaza traficul deoarece poate fi folosita o parte a podului.
Podul de la Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod de trecere peste Dunare intre Romania si Bulgaria, are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (doua pe fiecare sens), o linie simpla de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti. De la darea sa in folosinta, podul a fost utilizat de 650.000 de vehicule.
Valoarea investitiei pentru podul mixt Calafat-Vidin, in cazul Romaniei, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana, cu fonduri nerambursabile (75%) si de Guvernul Romaniei, cu fonduri de la bugetul de stat (25%), scrie Agerpres.
Podul Vidin-Calafat are nevoie de reparatii la un an de la inaugurare
Sursa: DailyBusiness