Podurile se numara printre cele mai impresionante structuri din otel

Unele dintre cele mai impresionante structuri care utilizeaza produsele din  otel sunt podurile. Acestea sunt construite in aer liber, iar otelul este evidentiat si vizibil, nu ascuns in spatele peretilor din sticla sau din beton.

Otelul are o multime de avantaje in ceea ce priveste rezistenta si ductilitatea, in comparatie cu alte materiale de constructie, cum ar fi betonul.

Podurile moderne din otel beneficiaza de cele mai recente progrese in fabricatia automatizata, iar tehnicile de constructie sunt in masura sa ofere solutii economice pentru cerintele de siguranta, constructie rapida, estetica, minima intretinere si flexibilitate in utilizarea viitoare.

3 exemple de poduri care se bucura de versatilitatea otelului:

Nu este o surpriza faptul ca, China cu predilectia ei pentru mega proiectele finantate de stat, detine partea leului in topul celor mai spectaculoase poduri din otel.

1.Podul Chaotianmen

Finalizat in 2009, Podul Chaotianmen din orasul Chonqing, China, este un pod arcuit din otel cu o deschidere de 552 de metri. Aceasta constructie impresionta sustine atat traficul rutier, cat si pe cel feroviar peste raul Yangtze. Cu o lungime totala a podului de 1741 metri nu este cel mai lung din lume, desi este unul dintre cele mai lungi poduri arcuite din otel.

Istanbulul este unul din cele mai mari orase din lume, cu aproape 16 milioane de locuitori. Aproximativ doua milioane de persone traverseaza in fiecare zi Bosforul pe cele doua poduri existente.

2.Podul Bosfor

Podul Bosfor este unul dintre cele doua poduri din Istanbul, Turcia, si conecteaza Europa si Asia. Acesta este un pod suspendat ancorat cu stalpi din otel si suporturi inclinate. Puntea aerodinamica este suspendata in zig-zag cu cabluri de otel. Aceasta are 1510 m lungime si o latime a puntii de 39 m.

3.Podul Brooklyn

Poate cea mai mare inovatie adusa de John Roebling a fost folosirea otelului in constructia podului. Podul Brooklyn, inaugurat pe 24 mai 1883, este primul din lume la care s-au folosit cabluri din sarma de otel pentru a sustine structura sa suspendata.

 La momentul inaugurarii era cel mai lung pod de pe planetă. Pentru constructie au fost folosite peste 15000 kilograme de otel.

Otelul utilizat pentru constructia de poduri are, de asemenea, scoruri bine cu privire la toate masurile de sustenabilitate si ofera o gama larga de beneficii care se adreseaza prioritatilor economice, de mediu si sociale.