Marile retele de radio din Romania au declarat, marti, ca propunerea CNA care prevede ca programul retransmis nu poate fi intrerupt cu publicitate locala si care le impune transmiterea unui program local cuprins intre 2 si 6 ore va avea ca efect scaderea intregii piete de radio din Romania.
Membrii Consiliului National al Audiovizualului (CNA) s-au intalnit, in sedinta de marti, cu reprezentantii Asociatiei Romane de Comunicatii Audiovizuale (ARCA) si cei ai Asociatiei Radiourilor Locale si Regionale (ARLR) pentru a discuta despre un proiect de Decizie care include chestiuni referitoare la conditiile privind difuzarea de programe locale radio, retransmiterea sau preluarea de programe ale altor radiodifuzori. Proiectul se afla in dezbatere publica.
La sedinta CNA au participat George Chirita, directorul executiv al ARCA, Florin Ciobica, director general al SBS Broadcasting Media (companie care opereaza Kiss FM si Magic FM, n.r.), Daniel Klinger, directorul tehnic al SBS, Romeo Repta, directorul de retea al SBS, Marius Dobre, directorul executiv al ProFM, Rodica Minculescu, director general Radio Zu si Romantic FM, si Dumitru Paunescu, directorul de dezvoltare al Radio 21, conform Mediafax.
Potrivit proiectului de Decizie, in cazul serviciilor de programe de radiodifuziune pe cale radioelectrica terestra, in localitati cu o populatie de peste 50.000 de locuitori, radiodifuzorii care au obtinut licente audiovizuale au obligatia de a realiza si difuza zilnic un program local, in intervalul orar 06.00 - 24.00, de minimum 6 ore.
Proiectul prevede ca, in cazul serviciilor de programe de radiodifuziune pe cale radioelectrica terestra, in localitati cu o populatie de sub 50.000 de locuitori, radiodifuzorii care au obtinut licente audiovizuale au obligatia de a realiza si difuza zilnic un program local, in intervalul orar 06.00 - 24.00, de minimum 2 ore.
In proiectul de Decizie, publicat pe site-ul CNA, se spune ca termenul "program local" cuprinde "stiri, informatii, reportaje, interviuri, dezbateri privind evenimente din viata economica, sociala, culturala si politica a comunitatii din zona de acoperire a serviciului de programe si din regiunea unde radiodifuzorul isi desfasoara activitatea".
De asemenea, proiectul de Decizie mai prevede ca "serviciile tematice de programe, de tip religios, sportiv, cultural, cele dedicate copiilor, consacrate ca atare prin licenta audiovizuala, precum si posturile straine licentiate si in Romania nu au obligatia de a realiza si difuza program local".
Totodata, proiectul prevede ca "programul retransmis nu poate fi intrerupt pentru a insera publicitate difuzata local".
Retelele radio cer CNA sa nu le taie publicitatea locala si sa nu le impuna program local de 6 ore
Sursa: Daily Business