In prezent, majoritatea clientilor noi ai SAP, jucator mondial pe piata de solutii software de business si tehnologie, provin din segmentul IMM-urilor. Astfel, la finalul celui de-al treilea trimestru din 2014, din cei 263.000 de clienti SAP, 80% - respectiv 212.500 de companii – erau IMM-uri, iar ponderea va continua sa creasca spre finalul anului. Acest segment de companii ofera oportunitati mari de crestere, estimarile aratand ca aceasta piata va ajunge la 244 miliarde de dolari pana in 2018.
SAP SE (NYSE: SAP) a organizat cea de-a patra editie a evenimentului global SME Summit, in New York, unde a discutat despre importanta companiilor mici si mijlocii si locul IMM-urilor in strategia si obiectivele pe termen lung ale companiei.
„Mi-am petrecut primii ani din cariera ca proprietar al unei afaceri mici, astfel ca inteleg pe deplin cat de importante sunt aceste companii pentru cresterea economica. SAP isi mentine in continuare angajamentul de a livra solutii catre companii mici si mijlocii din intreaga lume. Suntem de parere ca tehnologia si inovatia sunt esentiale pentru succesul companiilor de orice dimensiune”, a declarat Bill McDermott, CEO SAP.
In cadrul evenimentului SME Summit s-a discutat si despre impactul viitoarei generatii de angajati asupra companiilor mici si mijlocii de astazi, invitatii cazand de acord asupra faptului ca, pana in 2020, vor avea loc schimbari radicale in modul de lucru al angajatilor, in structura companiilor si modul in care acestea sunt conduse.
Potrivit studiului Workforce 2020, realizat recent de Oxford Economics, in colaborare cu SAP, 51% dintre executivii intervievati sunt de parere ca intrarea generatiei millenials pe piata muncii va avea un impact major asupra strategiei companiilor.
Millenials, care vor reprezenta 75% din forta de munca din 2025, reprezinta generatia care considera ca totul trebuie sa fie la dispozitia lor, fiind obisnuiti sa aiba acces la informatii oricand si de oriunde si punand accent pe componenta sociala a comertului, mai exact pe experienta altor utilizatori, atunci cand iau o decizie de cumparare. Mai mult decat atat, millenials reprezinta o importanta sursa de dezvoltare pentru industria IT, 90% din cresterea inregistrata in urmatorii sapte ani in acest domeniu fiind generata de ei. In acest context, pentru a avea succes, companiile mici si mijlocii trebuie sa abordeze generatia millenials ca angajati, angajatori, colegi si consumatori.
„Alaturi de cei 11.900 de parteneri la nivel mondial, livram un portofoliu de solutii pentru companii mici si mijlocii, adaptate nevoilor de business ale acestora, si oferim clientilor posibilitatea de a-si alege solutia, modalitatea de implementare – la locatie, in cloud sau un mix intre acestea – si partenerii cu care vor sa colaboreze. Previziunile arata ca piata IMM-urilor va reprezenta 52% din cheltuielile IT pana in 2015, companiile mici fiind unul dintre cele mai importante segmente. Companiile mici si mijlocii sunt viitorul”, a declarat Kevin Gilroy, Vicepresedinte Senior si Director General al diviziei Global SME Segment and Indirect Channels din cadrul SAP.
„Companiile mici si mijlocii se afla intr-un punct de inflexiune in ceea ce priveste abordarea IT-ului. Tehnologia cloud, cea mobila, retelele sociale si Big Data schimba fundamental modul in care lucram si comunicam unii cu ceilalti. IMM-urile vizionare inteleg ca vor fi nevoite sa utilizeze un mix al acestor tehnologii pentru a ajunge la urmatorul nivel de dezvoltare. Companiile precum SAP, cu o istorie in oferirea de solutii software inovatoare, pot genera un avantaj competitiv mai mare si pot fi un consultant de incredere pentru IMM-urile care trec prin aceste schimbari si care vor sa se dezvolte”, a spus Chris Chute, Vicepresedintele diviziei SMB Cloud and Mobility Practice din cadrul companiei de cercetare si consultanta IDC.
SAP: Companiile mici si mijlocii sunt viitorul
Sursa: DailyBusiness