In viata sunt niste momente care se sarbatoresc in stil mare, ca la carte. Acestea sunt botezul si nunta, cele mai importante momente din viata unui om, de aceea totul trebuie sa iasa perfect. Bineinteles, nu sunt singurele momente pentru care se pot organiza evenimente, acestea pot aparea si in cazul banchetelor celor de clasa a 8-a sau a 12-a sau, pur si simplu, al aniversarilor.
Cand vine vorba de organizat evenimente, se tin cont de niste pasi si de anumite aspecte, care tin in general de preferintele clientului. Un local poate sa ofere anumite oportunitati, insa exista firme de evenimente care se ocupa mai bine cu acestea. In primul rand, la un astfel de eveniment primul pas este, bineinteles, gasirea unui local in care acesta se va tine. Dupa aceea incepe partea mai complicata, de pregatire a tuturor aspectelor. Mancarea trebuie stabilita impreuna cu bucatarul, deoarece aici trebuie sa se stie de ce dispune restaurantul, iar decorul este mai mult de jumatate la indemana organizatorilor.
Orice firma care organizeaza evenimente trebuie sa tina cont in primul rand de client. Daca clientul doreste fete de masa mov, atunci asta trebuie sa primeasca, daca clientul doreste o anumita dispunere a meselor, acesta trebuie s-o primeasca, si asa mai departe. Dupa ce se termina si cu aceste lucruri, apar cele care tin de atmosfera, cum ar fi alegerea unui fotograf, sonorizare, etc.
Fotograful poate fi adus din afara firmei de catre client daca acesta asa doreste, sau firma poate pune la dispozitie un fotograf profesionist, specializat pe un anumit tip de eveniment, care sa stie cand si cum sa actioneze, unde, si asa mai departe. Cat despre sonorizare, aici este discutabil. Personalul localului trebuie sa verifice in primul rand sistemele sonore, sa se asigure ca sunt toate functionale, sa aduca in plus daca este nevoie. Apoi intra in actiune specialistii firmei de organizat evenimente. Acestia pot sa aranjeze sistemele audio prin sala in asa fel incat muzica sa se auda pretutindeni si proportional. Exista doua modalitati de a sonoriza un eveniment, fie se angajeaza un DJ care isi face treaba in functie de eveniment, fie este chemata o formatie. Si aici intervine treaba celor ce organizeaza evenimente, fiindca, in fiecare caz, sistemele audio trebuie dispuse diferit. In cazul unei formatii boxele nu pot sta la distante mici de scena de exemplu sau de mese, fiindca microfoanele se aud mai tare. In aceste cazuri, specialistii trebuie lasati sa se decida.
Sonorizarea trebuie verificata inainte de eveniment. Aceasta nu doar ca trebuie sa fie functionala, dar sa functioneze toata fara pierderi pe traseu, si fara sa apara interferente. Trebuie verificate cablurile, prizele sa sustina atata putere, si asa mai departe. O sonorizare buna duce, la randul ei, la un eveniment reusit, deoarece, pana la urma, dansul si muzica sunt cele care intretin cel mai bine atmosfera. Acolo unde este muzica buna, exista garantat si distractie, indiferent de media de varsta de la acel eveniment, iar unde este distractie sunt si memorii de neuitat.